Lina och Camilla 25 år


Fredagkväll stekte jag köttfärs på 10 kg som skulle bli till lördagens tacobuffe...Lina och hennes kompis Camilla hade slagit ihop sina 25 årskalas och det skulle komma en massa gamla kompisar och givetvis deras syskon med familjer...vi mammor och pappor fick också vara med, för att sköta markservisen.
Festen var i Torsked som ligger en bit här från oss, ett helt underbart ställe där det tills för några år sedan var logdans varje lördag under sommarhalvåret. Nu hyrs det ut till fester.



Här står de båda skönheterna, 25 åringarna.




Titta så vackert Torskedslogen ligger. Vi hade skapligt tur med vädret, det höll upp under lekarna men sen öppnade sig himlen igen.



Här var det kylda drycker...en båt på torra land....



Här kastar Sofie  (sonhustrun) stövel, det är en konst att få den mellan benen och sen över huvudet och framåt, de flesta svingar iväg den bakåt..



Här tejpades 3 personer fast vid varandra och skulle på snabbaste tid ta sig fram runt en sträcka...



Här sitter laget ihop vid varandra och man fick springa en slinga...oj oj va de kämpade, över stock och sten och här även över ett bord. Linas kille Daniel han längst till vänster på bilden.



Tipspromenad var det också och frågorna handlade om Lina och Camilla...dom tur var så hade vi mammor bäst vetskap om våra döttrar..hade varit förargligt annars.

Sen fortsatte det med säck över huvudet och brännbol med kvast, men då hade vi börjat med maten...vi hackade lök, sallad, paprika, gjorde såser, värmde skal och bröd, de stora grytorna med köttfärs skulle värmas på...vid sju kom alla in frusna och hungriga...det smakade med mat och det blev nästan tabras på maten...



Efteråt blev det kaffe med rulltårtebakelser som Lina och jag gjorde tidigt på lördagmorgon...vi bakade på löpande band 5 rulltårtor....(missade tom melodikrysset på lördagmorgon)... Fridas  Jimmy med tummen i luften...

Det dukades av och fram kom snacks och musik, och till det givetvis dans...när man är bland dansare då kommer man inte från det...



Karl och Sofie i en bugg...även Peter och jag var uppe och stuffade lite...kul.



Här fick mamma en underbart go kram av sonen,,,sånt lever man länge på....



Mina fina flickor, Lina, Sofie (karls tjej) och Frida...finare flickor finns inte....

Gubben och jag åkte hem vid halv elva, då hade festen hållit på från kl 15.00...vi var möra och då klarade de sej själva...flickorna hade ordnat så att alla kom därifrån med buss kl halv ett inatt...bra initiativ och då visste ju alla att de kom både dit och hem.




Denna bild var den sista vi tog innan vi lämnade Torsked, sonen som kramar om dottern, ser det inte gott ut, en riktigt stor bamsekram som kom direkt från hjärtat. Jag sov gott inatt, hade ju alla mina ungar med respektive på samma ställe och det gör en så lycklig...
Tack för att vi fick vara med på festen, det var super mysigt....


Kommentarer
Postat av: ejmis

Verkar ha varit en lyckad fest =)

2009-06-14 @ 19:16:54
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja ni verkar ha haft jättetrevligt! Jo jag har pillat mycket med den här sidan, var ett jäkla pillande att ge sej in i htmlkoderna, för att få e 3 kolumnsblogg, övade mycket på en provblogg för att veta att jag verkligen kunde, Gäller att hålla tungan rätt i mun!

Jag är nöjd med den gjorde en till stora dottern Sofie oxå, den vart fin den oxå

Kram

2009-06-14 @ 19:28:49
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilka fina ungdomar du har omkring dig...

2009-06-14 @ 20:45:11
Postat av: Gisan

Åh, så mycket kärlek det finns i det här inlägget! Jag förstår att du är både glad och stolt över de dina. Kramar...

2009-06-15 @ 07:30:25
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Åh, mina hemtrakter...

Och jag ser att du har tagit kort på ett av mina favoritmotiv!! "smea" och utsikten över Ö Örten.

Ser ut att ha varit riktigt lyckat!

Jag fick försöka klara melodikrysset själv... :(

Kramis!

2009-06-15 @ 17:20:14
Postat av: Ingela

Så fina barn du har, Frida så lik dig. Kram

2009-06-15 @ 20:30:32
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com/
Postat av: Lina

Vilket fint inlägg! Ja det blev verkligen lyckat i helgen, och det var så mysigt att vi allihop va på ett och samma ställe och hade det kul ihop! Det var guld värt att ni hjälpte till med maten osv. Puss puss

2009-06-15 @ 21:01:14
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Vackra barn... men så har de ju vackra föräldrar också! För från goda hjärtan kan det ju inte komma annat än goda barn... så är det ju! Förstår verkligen att du är så så stolt över din fina familj!



Varm kram..alltid!



Ps. Stort grattis till födelsedagsbarnen i efterskott...

2009-06-15 @ 21:29:36
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Inga M

Man skulle kunna säga att Du har haft tur och fått det bra med Din fina familj. Men jag misstänker att det på många sätt är Du och Din man som har skapat den här kontakten mellan generationerna. Inte så många har förmånen att få ha det så här. Roligt att läsa om och se bilderna är det.

2009-06-17 @ 06:43:10
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken härlig fest och tänk att ni fick vara med!



Nåå var det LinaCamilla hon trodde hon hette?



Tänk jag tror minsann jag såg dig på Maxi igår var du där strax före sex...

Jag hade superduperbråttom annars hade jag vänt tillbaka och kollat om det var du!



kramen

2009-06-17 @ 18:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0