Loppis


Här i vår by har vi ett stort loppis...vi som är medlemmar i föreningen hjälps åt att jobba där, gubben och jag har nästa helg.



Det är alltid en massa folk som kommer och handlar. Timmarna man jobbar går jätte fort och vi har alltid jätte trevligt.



Loppiset är i ett gammalt linneväveri, föreningen äger hela huset och det rymms väldigt mycket. När mina barn var små var här både väveri och affär, man sålde Bonso kläder.



Men nu rymms det bara loppisgrejer, allt från kläder till porslin och tyger...ja allt....



Porslin i massor, olika färger....herre gud va mycket glas jag köpt här...så billigt så man köper ena veckan och lämnar nästa och köper nytt.



3 jätte stora rum är fulla av saker...hela tiden kommer det in nya grejer, vi har nu nästan 700 personer som lämnar in saker.



Ja som ni ser så finns här allt....detta ställe är också vårt allaktivitetshus...här har vi fester, här finns en boulebana som är mycket populär och i nedre plan finns nu planer på att ev göra en bowlingbana....
Vår förening är en mycket populär förening...vi har tex en jättestor bildskärm som vi samlas vid och tittar på ishockey.

Skickar även med lite fina kvällsbilder från min bygd...





Dessa bilder kommer Acksjöhyttan...

Imorgon ledig dag, skall passa på att städa lite...och sova lite längre kanske...

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vilken härlig loppis!!! Långt ifrån för mig bara...

2009-06-08 @ 13:59:53
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0