Min söndag


Vaknade vid 09.00....sover så skönt när vi är uppe i stugan, det är tyst, bara fåglarna som kvittrar...

Går upp och ställer upp dörren på vid gavel, kryper ner i sängen igen och låter den friska luften väcka upp oss....å va skönt det är...
Satte på tv.n men det var bara val på alla kanaler...jag ville ha vacker musik som ryckte tag i mej och fick upp mej.
Ja, ja bara att gå upp ändå...satte på kaffekannan och tog med kameran ut.



Liljekonvaler har vi i massor runt huset...luktar helt underbart. En av mina favoritblommor, jag hade dem i brudbuketten och i en krans på huvudet.



Här växer de efter hela kanten som en matta...



Vattnade lite på krukorna och potatisen, sen var kaffet klart och gröten kokad...lång frukost väntade. Helgen är så bra för då är det inte någon stress utan man kan sitta riktigt länge med frukosten, och prata igenom veckan som kommer.
Vi städade innan vi packade ihop för denna helg. Skönt att komma upp nästa gång till ett rent hus. Vi hade bestämt med snickaren som skulle komma hit till oss i Duvnäs och hjälpa till, han skulle komma på eftermiddagen så vi for i god tid...
från ett soligt, varmt Gräs och hem till ett Duvnäs där regnet vräkte ner...och vi som skulle snickra sa Peter...men strax innan snickaren kom så blev himlen blå och solen kom fram...



Här står de gubbarna och lägger på det sista av plåttaket...nu är det mitt arbete kvar här att tvätta av det vita gamla med mögeltvätt, sen skall även detta målas...massor av snickarglädje och krussiduller som skall täckas med färg...sen skall även denna vägg grundmålas och övervålas med vitt sen...i hålet skall det sitta ett fönster...ett väldigt gammalt fönter med spröjs.



Sen skall staketet upp och fönstrena in...innertaket på plats med spottar i.  sen är nästan pensionärskuvösen klar...
Jag längtar verkligen tills dess och hoppas den kan vara klar i sommar...snickaren skulle försöka att få tid att komma några timmar igen, de är väldigt uppbokade nu med alla verandor som skall göras.

Imorgon jobb igen, sen på tisdag åker jag med gubben till Stockholm, vi skall fira vår silverbröllopsdag med att gå ut och äta någón stan, är det någon som kan rekommendera något mysigt ställe, kanske i Gamla stan...vi tar även onsdag i sthlm och bara strosar runt lite, åker hem sent på onsdagkväll....sen jobb igen resten av veckan...

Ha det gott alla, både ni som röstat och ni som inte gjort det....

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Va skönt ni verkar ha haft det...synd bara att det är så kallt! Jag säljer till alla som vill ha =) Kram kram!

2009-06-07 @ 22:16:41
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Ja, jag verkligen ÄLSKAR dessa blommor!!! Tänk om man kunde konservera lukten...

Det ser ut att bli fint det där du!! Ha det så jättebra i Sthlm!! Puss och kram på dej!!

2009-06-08 @ 11:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0