Resan till Stockholm


Tisdagmorgon gick tåget kl 06.00, vi startade här ifrån Duvnäs strax efter 05.00. Pust...jag är verkligen inte morgonpigg...
men när man skall på något skoj, då går det.
Gubben han skulle jobba under dagen så jag hade hela dagen för egentid...och mysshopping.
Vi firade även silverbröllop denna dagen, 25 år, tänk va tiden går när man har det trevligt. Jag knallade in på bolaget för att köpa champagne och gick sedan till Hötorget för jordubbsköp.



Här är rummet vi fick...väldigt stort och fint, det stod klart redan när vi kom halv tio, så jag kunde sträcka ut mej på sängen en stund innan shoppingen började, gubben han åkte ju till kontoret på en gång.



Jordgubbar och champagne, fick tag på en söt och bubblig champagne som passade alldeles perfekt till jordgubbarna.



Denna vecka tod stockholmarna studenten och det var ett fasligt väsen i city, alla lastbilar gick runt sergelstorg och tom Barbara fick vara med denna dagen...nästan alla hoppade av och badade vid fontänen...musiken dånade i högtalarna på flaken...



Här hade gubben kommit från kontoret och vi gick ut för att få i oss lite mat, styrde kosan mot Gamla stan, här har vi slottet i bakgrunden. Solen sken så underbart på oss. Men värmen den vet jag inte vart den tog vägen.



Vi åt varsin saftig köttbit med råstekt färkpotatis, ruccolasallad och örtsmör...givetvis varsin stor god öl till.



Jag vill varmt rekommendera denna restauräng Stortorgskällaren...jätte fin mat.



Tillbaka på hotellet stannade vi till på deras pub, där tog vi kaffe med bailys. Min favorit.



Efter en god natt med en lång sovmorgon åt vi frukost i lugn och ro. Fick ha rummet kvar till 12.00 och gubben passade på att jobba lite, till...



Ja, ja...bara att bita ihop och låta honom jobba...klart han fick jobba, jag skojar bara...jag låg och läste och det gick verkligen ingen nöd på mej.. Bilden ovanför denna är det matställe vi var på och lunchade, en kina,thai, japan restaurang.
Med så himla god mat, det var buffe och vi åt både suschi, wok och allt som hör till...rekommenderar alla att gå hit, det ligger på gågatan inte långt från kulturhuset.



Efter några timmar var vi kaffesugna, gick till Gallerian och åt jättesmaskig glass, gubben älskar glass så givetvis åt vi det...för tredje gången dessa dagar...jaja...man firar ju inte silverbröllop varje dag..hihi.



Gick sen ut och promenerade av oss all mat...vi tog en tur på ca 2 timmar så vi kom ganska långt, vägen tillbaka gick vi över hötorget, passade på att ta kort på dessa fina statyer som står där.




Tillbaka vid hotellet, strax innan tåget skulle gå...19.15...hämtade bagaget och tog oss till centralen.
Alla som känner mig vet att jag har full koll på kändisar när jag är ute, dessa dagar såg jag Peter Kondrup, Göran Stangertz, Lars Ouly, Regina Lund och Lena Endre i stora gummistövlar.

Tack min älskade gubbe för våra år tillsammans, utan dej är jag inget. (Jo jag är mamma till 3 underbara ungar förståss.)..och tack för de fina dagarna vi fick i Stockholm....
Jo, givetvis shoppade jag också, midsommarklänning, leggins, liten söt tröja till klänningen, nya jkorta jeans från Espri...några nya tröjor...trosor, behå, strumpor....

Nu skall jag gå och lägga mej...är trött och sliten, imorgon är det fredag...gubben han är tillbaka i stockholm han på nytt möte, denna gång tog han bilen upp för att komma hem lite fortare...


Kommentarer
Postat av: Inga M

Jag tyckte väl att jag kände igen rummet. Vi har också bott där några gånger när sonen bodde precis bredvid. Vi blev medlemmar i någon Scandicclub och betalar väldigt rimliga hotellpriser sedan dess. Det här rummet ser ut som ett superior-rum med extra mycket utrymme och komfort.



Hotellet ligger nära Stadsteatern så deras skådespelare syns ofta här, antagligen var det dem Du såg. Skulle tro att en del av dem bor här vid gästspel i Stockholm.



Precis till höger om entrén, lite i skymundan finns en rolig liten staty av som gör så grymma mammabilder, har glömt vad hon heter förstås just nu.

2009-06-11 @ 22:01:16
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja, ni hann med mycket ni, grattis igen till er bröllopsdag



Kramar o Natti Natti

2009-06-11 @ 22:52:34
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Ett stort grattis på er dag, lite sent kanske men välment...

Undrar varför en säng inte hade nån kudde...?

Fniss...

Vi hörs vännen, kanske kryss imöra??

Puss och kram, och du...

Jag tycker om dej med!!

2009-06-12 @ 17:24:00
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Vad mysigt ni verkar haft det....och jättegrattis på silverbröllopsdagen!! Det blev inga bilder på några smörgåstårtor =( men jag ska väl göra fler. Ja visst är lillungen fin =) Ha en bra helg fast det är ruskväder. Kram kram!

2009-06-12 @ 18:12:24
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vilken härlig resa,..fint rum minsann!



Ja nästa år är det vår tur att fira silverbröllop!

Men vi firar i december.

Finns nog inga Jordgubbar då..men skumpa kan man ju alltid få tag på, men jag gillar bitne söt, den ska vara torr.

Ha en fin helg..kramen

2009-06-13 @ 09:59:55
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Helga

Vad mycket ni hann med!!! Grattis till alla åren tillsammans...

2009-06-13 @ 19:53:35
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Elisabeth

Men vad du är gullig och omtänksam! Ta bilder och skriva ett så härligt och fint inlägg... för på det sättet kunde jag få följa med lite till min favoritstad... Stockholm! Tack snälla Kicki... det kändes nästan som om jag gick lite bredvid dig där... speciellt på shoppingen!



Å förstås... ett stort stort grattis i efterskott på silverbröllopsdagen! Vad roligt att ni gjorde något bara ni två, och verkligen firade era år tillsammans. År som är en gåva av livet...



Varm varm kram...alltid!

2009-06-15 @ 21:24:43
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0