Egentid


Torsdagar, ledig dag och det betyder egentid på morgonen...

Idag åkte gubben strax efter 07.00 till jobbet, jag la mej en stund till och vilade efter att jag låst efter honom.
Upp igen vid 08.15 och klädde mig ordentligt och tog sen morgonpromenaden med Villehunden, glömde ju kameran idag och det är väldigt konstigt då den alltid är med mig, man kan ju se något man måste föreviga och visa för er, nåväl inte denna morgon....men ni har ju sett mina steg och Villehunden tidigare....

In igen och rev ner gardinerna i Tv rummet. Köpte nya när vi var i Stockholm och nu skall de upp idag...

Sen kände jag mig redo för frukosten....älskar dessa lediga dagar när man kommer in igen från kylan och sen får sätta sig tillrätta med tidningen, kaffekoppen och goda smörgåsar, det är verkligen egentid för mej...man njuter nu ännu mer tror jag när man blivit lite äldre och kan se tillbaka på hur man hade det med alla ungarna små och hemma. Jag älskade verkligen den tiden också och det var ju egentid på sitt vis det också. Men detta är så gott....kaffet smakar underbart och luktar som en dröm, ja det brukar det göra men min lukt är fortfarande inte så bra efter influensan...



Så här såg min frukost och morgon ut.

Nu skall jag sticka in till stan och handla både till mej och mamma, min mamma fyller år imorgon så jag skall passa på att köpa en liten present till henne också.
Återkommer i em med gardinuppsättningen...so long...

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Visst är det väl underbart när man kommer in och sen får sätta sig i lugn och ro och käka frukost. Vi har inte stora pretentioner vi.....=) Kram!

2009-03-06 @ 00:05:59
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Inga M

Vill gärna se gardinuppsättningen! Även om jag själv är dålig på gardiner så kan jag uppskatta andras.



Visst är det fantastiskt att få en lång, egen frukost i lugn och ro!! Det ser jätteskönt ut på bilden. Taxarna där på tidningsframsidan var himla söta, vi har VF på jobbet så jag läste artikeln.

2009-03-06 @ 06:57:13
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0