Gräs, njutningshelg


Denna helg tillbringar vi i stugan uppe i Gräs...då slappar man, sitter och läser, eldar i öppna spisen och tittar på tv...
ja vi äter och dricker också förståss.

Dagen började med gröttallriken och sen gick gubben gick till skogen för att hugga ved...det gör han varje helg, åtminstone lördagen. Det är skönt för hans kropp att göra lite grovarbetande för kroppen då han sitter på kontor eller reser i sitt arbete.
Jag löste melodikrysset som vanligt och även denna helg tillsammans med äldsta dottern, vi hjälper varandra över nätet...ett mycket trevligt lördagsnöje...nästa helg hoppas jag även att Ulrika är ledig så hon kan va med oss.

Vid 13.00 skulle mellandottern komma hem en liten kortis, vi åt älgskav sen bar det av till loppis en sväng...vid tre åkte hon igen till sin vän hemma i byn, hon är hemma från London en snabbvisit och då passar de på att träffas...
Vi åkte till stugan och denna helg stannar vi kvar....helt underbart, man går ner i varv...här är litet och pluttigt, men vi behöver inte mer...så nu sitter jag här med datorn...som alltid är med...man kan läsa tidningen och denna gång även följa de hockeymatcher som fortfarande spelas...



Här sitter han älskade gubben och läser, ni ser va stort köket är....jag står vi bakre väggen och sen ser ni väggarna runt...
pyttelitet...och alldeles perfekt...för oss två.



Här har jag tagit kort från ytterdörren och rakt in i huset....Kök, sovrum och storstuga...



Storstugan....här inne sover vi i en bäddsoffa...varmt och gott från öppna spisen...ja ni kan förstå att vi njuter när vi är här...
Ikväll har vi tänkt gjort en hemmagjord pizza och ha till melodifestivalen...



Till efterätt gör vi banan i folie med choklad och glass, vi lägger foliepaketen här i öppna spisen.

Här vräker det och snöar fortfarande...men imorgon har de lovat att det skall bli sol, återkommer då med fina utebilder hoppas jag...




Här står han Villehunden och drömmer sig ut, utanför staketet ni ser lite längre fram. Vi har inhägnat hela vår tomt här så han springer som han vill...

Ja nu hoppas vi att bästa man, kvinna eller band vinner ikväll...jag hoppas nog lite på EMD eller....
Ta hand om er alla och njut av livet, det gör jag.

Kommentarer
Postat av: Anki

Ja ni måste ha det underbart i ert Gräs! Vilket underbart litet hus, en sån stuga ska jag köpa nästa gång jag vinner, hör du vad jag skriver, hahahha,nästa gång på postkodlotteriet!

Det skulle vara perfekt för gubben och mej!

Javisst är det irriterande det där med folk i affärer som gör allt annat än handlar!

Jag höll på att få hjärnsläpp

Ha en bra dag och hoppas att vår operatjej vinner

Kram på dej

2009-03-14 @ 18:19:35
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Ingela

Kicki var ligger Gräs du "låter" så lyrisk när du pratar om att vara uppe i "Gräs". Trevlig helg Kram Ingela

2009-03-14 @ 20:46:34
Postat av: Inga M

Bara två personer behöver verkligen inte mycket utrymme. Gubben och jag fundrar på om vi på ålderns höst ska flytta till ett av våra uthyrningshus, det skulle vara alldeles lagom; 60 - 70 kvadratmeter och allt i ett plan.



Roligt att få se bilder från Er vardag där uppe i Gräs. Det är så mysigt så man blir varm om hjärtat själv när man läser.

2009-03-15 @ 10:34:57
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hörde allt melodikrysset på jobbet...

Men svårt att lösa när man arbetar och det är oväsen runt i kring!

Nej, tacka vet jag en lugn Lördagsförmiddag med morgonrocken och kicki!!! Sååå mysigt!!

Ja, ni har det så fint i Gräs...

Kanske får man komma och hälsa på igen??

Kanske utan hund denna gången...

Det gick ju inte så bra sist!! ;)

Kraaam på dig!!

2009-03-15 @ 18:07:22
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0