Kul grej


Jag har kollat runt lite på era bloggar idag, det blir inte så ofta när man jobbar hela långa dagarna, men nu satt jag mej med datorn i knät och bara kollar runt lite, och njuter av egentiden med datorn..haha....sitter ju med dator på jobbet hela dagarna, men detta är annorlunda...eller vad säger ni...
Kom till Ankitankar.blogspot.com, där hade hon en lite kul grej jag nappade på.

En namnlek.
Reglerna är; varje svar måste börja med första bokstaven  i ditt namn. Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug. Om personen som gjorde innan dej har ett namn som börjar på samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han /hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar.
Lycka till (detta blir inte lätt)

1. Vad heter du?  Kristina

2. Ett ord på fyra bokstäver:  Kaka

3. Flicknamn:  Karin

4. Pojknamn:  Karl

5. Yrke:  Kapten

6. Färg:  Kornblå

7.  Klädesplagg:  Kavaj

8. Mat:  Köttfärslimpa....mums

9. Sak i badrummet:  Klosett

10. Plats/stad:  Karlstad

11. En orsak att vara sen:  Kräksjuka

12. Något man skriker:  Kris

13. Film:  Karatekid

14. Något man dricker:  Kaffe

15. Band:  Kebnekajse

16. Djur:  katt

17. Gatunamn:  Kärleksstigen

18. Bil:  Kadett  (Opel)

19. Sång:  Kristina från Wilhelmina (Sven Ingvars)

20. Aktivitet med mer än en deltagare:  Karate

Ja då är det bara för er att haka på...jag kollar in hos er ikväll så får vi se hur det gått för er...



Vill bara avsluta med denna vackra bild, imorgon börjar kvartsfinalerna i ishockey...äntligen.....

Kommentarer
Postat av: Lina Lettenström

Kul grej! Jag har antagit utmaningen!

2009-03-05 @ 12:08:00
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: ANKI

Hej



Fick hastigt och lustigt bege mej till min dotter Sofie, hon hade sån kraftig huvudvärk att hon inte orkade med varken barn eller sej själv. Jag sover här i natt och åker hem efter lunch. Tror att det varit förmycket det här med Leo. antagligen nån stress/migrän aktigt! Så vi höres av i morgon kväll

Mamma är ju alltid bäst när man mår dåligt

Kram

2009-03-05 @ 22:02:49
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Frida

jag skriver hos dig då...

Se om jag fattat rätt...

1.Frida 2.Fixa 3.Felicia 4.Frode 5.Fiskare 6.Ful babyblå 7.Frack 8.Falukorv-självklart konsums 9.Fotfil 10.Falun 11.Lätt-Försovning 12.Fi**a 13.Lilla Fridolf 14.Folköl 15.flamingokvntetten 16.Fiskar 17.Fagottgatan 18.Ford 19.Guldbruna ögon-(borde gillas som svar) annars får det bli Flickan från havanna 20.Formel ett... SPRÄTTLÄTT GE MIG NÅN NY...

2009-03-06 @ 01:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0