Pengablad


Min äldsta dotter har flyttat in i en lägenhet på 33,5 kvadrat....detta från ett stort hus......gissa va blommor hon hade i huset och alla dessa fick följa med henne till lilla lyan. Nu mår de inte så bra längre utan hon har börjat lämna ut dem till oss i släkten, jag har fått ta hand om hennes kopiöst stora Pengablad...
Läste lite om dem och det stod att de kan blomma med vita söta små blommor och att enligt Feng Shui ska man placera ut pengaträd överallt i lägenheten så löser sig ekonomin!  Herre gud så bra...nu skall vi se om det stämmer. Kanske dumt Frida att du lämnade dem till mej....du behöver ju få bättre ekonomi du också.



Ställde dem här i öppna spisen så får vi se vad de tycker om det. Är det någon som har några bra råd om dessa blommor. Skall införskaffa storleken större krukor till dem och plantera om dem nu inför våren...
Ha en fin kväll alla där ute...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Är du intresserad av Feng Shui? Kul i så fall, jag gick en kurs för något år sedan och jag brukar prata lite om Feng shui när jag har mina Qi gong grupper.

Kram I

2009-03-10 @ 20:01:21
Postat av: helga

Vi har haft sådana ibland men aldrig någon så stor. Man ska inte vattna för mycket då ruttnar roten.

2009-03-11 @ 10:51:23
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Ninni

Dom är fina tycker jag!



Precis ett sånt troll hade vi vid vår öppna spis i huset, men detlämnade vi kvar (tror jag)



Ha det gott..kramen

2009-03-11 @ 13:08:02
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag kan inget om den blomman. Jag kan inte så mycket om blommor alls av den enkla anledningen att väldigt få överlever min "sällanvattning". Jo jag har några bjässar i fönstret på jobbet. Men de har så stora krukor så de klarar långa torrperioder.



Ska bli intressant att få fler rapporter på bloggen om den här växtens eventuella levnad och effekt på ekonomin. :-)

2009-03-12 @ 06:53:18
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Jenny Lundberg

Har pengablad som har blommat! Trodde inte mina ögon när jag såg små vita blommar. Var tvungen att fota 😊. Lycka till med dina.

2014-03-02 @ 13:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0