Visa er...


Vore mycket trevligt om ni kunde visa att ni varit inne på sidan, man behöver inte skriva något namn under om man inte vill...klicka bara på kommentarer längst ner och skriv några rader. Jag ser ju nu för tiden vad många som är inne på min sida, och det är en fasligt massa människor...
Jag skulle bli glad om jag fick en liten kommentar om vad ni tycker om min blogg...skall jag ändra på något eller vad tycker ni, ge mig lite förslag, även jag kan få bloggtorka....

Idag vräker snön ner för 2:a dagen i sträck, skall detta aldrig ta slut, jag vet att det måste ner och dra med sig det gamla, men herre gud nu får det väl ändå va nog...så himla trött på detta skottande. Varje morgon får man leta efter bilen på gården för den är översnöad...nej kom underbara sol....min kropp behöver dej.

Idag är det ledig dag så jag skall städa. Har på morgonen plockat med blommor, vattnat och planerat lite, sen har jag ställt dammsugaren mitt på golvet så jag snubblar över den varje gång jag går förbi, då kan jag ju inte glömma den. Men först min goa frukost och egentiden med tidningarna....min älsklingstid på dygnet är nu när man sitter med gröttallriken, grova mackan, jouseglaset och sen den stora baljan med kaffe...(hur stavar man egentligen jouse)....

Här lite bilder att längta till.....njut för det gör jag...



Hästarna på grönbete...de är lyckliga och vi är lyckliga...



Fisketuren till Björntjärn eller bara skogspromenaden i vår skog ....



Björkarna som är nyutslagna, trots att jag är allergisk...



När det är nyplanerat i växthuset och man vet att nu är frostnätterna över...



6:e juni vandringen tillsammans med syjuntan...undrar vilken vandringsled det kan bli iår...



När den gamla bonnrosen börjar blomma, den blommar sen om under flera gånger på våren, doftar så gott...och är gudomligt vacker...



Äppelträden...när de blommar...vitt överallt...



Våren i stugan...tidig morgon, fåglarna kvittrar, kaffet och utsikten över sjön....å va underbart...



Första doppet för året, förlåt Peter...jag hade inget på mej...detta kort är taget i Grässjön uppe vid stugan.

Ja man har mycket att längta efter,  jag har pollenallergi och är vissa dagar väldigt illa däran av rinnande ögon, näsa och klåda över kroppen, men sånt glömmer man lätt bort när man sitter och drömmer.....så nu längtar jag bara efter våren.

Ha en fin fredag alla.....det skall jag ha, fredagsmys med gubben....

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej hej här är jag!!!

JUICE stavas det... ;)

Puss och kjamis!!

2009-03-13 @ 08:47:32
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: LinaL

Jag läser!! ;)

2009-03-13 @ 09:36:37
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Eva S

Håller med dig och samtidigt måste jag ju erkänna att jag inte ger avtryck varje gång jag är inne och kikar på alla bloggar. Vilken känsla man fick av fågelsång och dina bilder. Tittar jag ut genom fönstret far snöflingor i luften och det är vitt på marken.

Må gott

2009-03-13 @ 09:52:41
URL: http://www.eva.sundstrom.st
Postat av: Frasse

Hej Kristina. Fin blogg du har. Ser att jag har lite att jobba på om det ska bli något av min. Fast jag är villig att lära mej. Tycker detta är väldigt kul. Enda problemet är ju att det tar mycket tid.

Ha det bra.

2009-03-13 @ 10:08:22
URL: http://molkomsfrasse.se
Postat av: Anki

Vilka sommarbilder, underbart! Visst längtar man!

Du lever i Paradiset, Kicki. Det bästa med dej är att du vet att du gör det, man riktigt hör hur du längtar och älskar dina smultronställen!

Ha en bra helg

Kram

2009-03-13 @ 10:26:26
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: mia

Jag tittar oxå in utan avtryck för det mesta, men det kanske kan bli bättring på det ;)

2009-03-13 @ 12:28:12
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej Kicki, jag har själv börjat skriva nyligen, påhejad av Anki. Jag är så imponerad av alla snygga bilder som du lägger in. Å det där överst "Kicki" hur får man till något sånt, Måste plugga på. Trevlig helg. Kram Ingela

2009-03-13 @ 17:01:29
Postat av: Lisbeth

Måste du göra så? Lägga in dessa underbara bilder =)

Man blir ju helt till sig i trasorna ju och så tittar man ut på eländet genom fönstret, ha ha. Är sämre idag, men jag kan skylla mig själv. Får försöka vila så mycket det går under helgen. Jag brukar skriva kommentarer. Ha en skön helg! Kram kram!

2009-03-13 @ 18:00:34
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Anna

Ser att du oxå har hittat till den perfekta sida att lyckas ändra sin blogg lite på :P Skitsnyggt :)

2009-03-13 @ 19:35:46
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/
Postat av: Petra

kikar in lite då o då,tycker du har fina bilder,appropå penningblad så har mina blommat nån gång men det där med pengar vet sjutton, jag har haft min i 30 år nu!! (Första blomman i egna lägenheten)Men jag kan lova att den klarar det mesta! Ha en bra dag.

2009-03-14 @ 03:48:45
URL: http://petraingelamaria.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag tittar in ibland och brukar kommentera. Tycker själv att det är roligt att få kommentarer på det jag skriver och det behöver ju inte vara så långt och genomtänkt heller alla gånger.



Självklart har Du många läsare! Jag tycker om Din blogg för att jag känner igen mig i mycket av det Du beskriver av vardagen i ord och fina bilder; naturen, djuren, årstiderna, skogen, familj och vänner. Livet är ofta så här för oss som valt att bo i en glesbygd. Men vi är inte så många som bloggar om just detta, så det är nog lite exotiskt.



2009-03-14 @ 09:10:07
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Helga

Kommenterar gör jag ju gärna på din fina blogg - du behöver bara fortsätta i samma stil så har du mig fast - det vet du :)



Fina bilder som får mig att längta... här snöar det också hela tiden... blir snart galen...

2009-03-14 @ 11:11:23
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: mona

Här är en till som som är in o kikar hos dej med jämna mellanrum! Tycker du skriver bra och dina bilder är så fina. Bilderna idag, oj vad de får mej att längta!

2009-03-14 @ 14:31:43
Postat av: Annelie

Härliga bilder som alltid =)

Jouce stavas juice.

Ha en toppenkväll! kram

2009-03-14 @ 15:12:36
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Belle

Ja läser oxå...men mycket dålig på att kommentera. :)

2009-03-14 @ 17:24:17
Postat av: Anki

Jo jag ska se på meloditjosan! Har feber oxå, var och handlade nyss och höll på att få krupp i affären!

Läs på bloggen så får du se

Kram på dej och ha så mysigt i er lilla stuga

2009-03-14 @ 17:34:03
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0