Förberedelser inför SM


Vi samlades i Lövbergslila Arena redan tidig eftermiddag på onsdag, det skulle förberedas inför SM som är den 22-23 maj...vi var en stor skara som ställde upp och alla arbetade så svetten lackade...
Jag har ju de senaste 15 åren hållt i nummerlapparna till de tävlande och inför ett SM är det ju så mycket mer, det skall i tränarpass, tävlingspass, program...ja påsarna var väldigt tjocka innan de var färdiga...Jag hade mycket hjälp med detta och Lina har ju varit här hemma också och hjälpt mig...



Har har dansgolvet lagts och det börjar komma upp en ramp för speaker att stå på, och här kommer även de tävlande in...



Lina och Anna grejade med nummerlapparna, ett tag var det fullt runt dem med folk som hjälpte till..



Här har man börjat plocka fram prispokaler, det är ju en massa som skall få priser i olika danser.  I bakgrunden tror jag bestämt att det är Färjestads planeringstavla som hänger kvarglömd.



Sonen står och pratar i telefon, mycket som skall planeras, press, tv...och här var det visst diskussion med en som skall ha fyrverkerier inomhus...samtidigt som hemlig gäst klipper snöret vid invigningen skall det ju smälla och blixtra lite...



Detta är hallen, här brukar det vara is i vanliga fall, kändes konstigt att gå där på cementgolvet och till och med köra in med bilen här.



Årets SM t-shirt...väldigt snygga tycker jag...vi var ett gäng som vek och la i högar till klubbarna, tror det blev ca 800 innan det var klart, en del skall även säljas av oss på tävlingen.



Här har sekretariatet tagit form, under SM trycker domarna in poäng själva på en dator som sen går till två som sitter och för in siffrorna och kollar...det finns några som sitter ifall det går galet med datorerna, då måste det räknas för hand.
En av dem är gubben här i huset.



Här sitter de som skall tävla från vår klubb...VF.s fotograf var och tog kort på dem så detta kort kommer också i tidningen imorgon...fotografen och jag stod bredvid varandra och tog kort...

Fredagmorgon skall jag vara inne i hallen vid halv sju på morgonen, de tävlande kommer vid 07.00 och själva tävlingen drar igång 09.30....direkt jag släppt in de tävlande och de fått sina nummer lappar försvinner jag till nästa jobb...då blir det kiosken några timmar....tillsammans med sonens svärmor och min dotter Frida...ja så här kommer det vara hela helgen...jag återkommer på söndag med nya kort och förhoppningsvis lite bra resultat, sonen skall ju vara med i Vuxna A, den högsta klassen i bugg....nu håller vi tummarna...

Nu skall jag ut i solen en stund...vattna i växthuset och grejja lite i trädgården...skönt med luft, det har regnat av och till under dagen men just nu skiner solen.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

2009-05-21 @ 19:35:05
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Haha... det hade ju varit bra om jag harde skrivit något också!!

Lilla gumman, det är bråda dagar nu...

Hoppas du kan få vila upp dig sen när allt är klart!! Ha det så bra och lycka till!!

Kramis på dig!!

2009-05-21 @ 19:36:44
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: carola

Hej! Fina bilder du tagit av gänget. Tyvärr så missade vi att de hade bytt dag. Jag var inställd på att åka in som idag. Tur va kom Daniel, Andreas bror in på jobbet och nämde det. Men vi kommer imorgon kl 8.30. Ska hjälpa Eva att serva runt där det behövs. kram ,så ses vi i morgon pigga o laddade.

2009-05-21 @ 22:10:37
Postat av: Ninni

Verkar bli en ofantligt stor tävling..läste om den i NWT i morse!



KUL!!



Ha det gott..kramen

2009-05-22 @ 10:32:56
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Inga M

Vilket fantastiskt evenemang Ni håller i! Hoppas att det blir bra nu och att allt klaffar!

2009-05-22 @ 12:07:26
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Håller tummarna för sonen allt vad jag kan! Å det blir spännande att höra hur det gick sen...



Varm kram...alltid!

2009-05-23 @ 13:40:48
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0