Långhelg


Nu är snart denna helg över också, och denna helgen har varit en skön långhelg. Solen har skinit och vi har hunnit med massor.
Söndagar då har jag alltid svårt att sova, vill sova länge för det är ju snart en arbetsvecka men det går inte, jag har sovit för mycket under helgen...och denna helg var det ju en hel sovmorgon extra...ja ja då hinner man ju ännu mer bara...satt igång strykjärner nu kl sju...strök gubben skjortor...en kopp kaffe hann jag med också innan, nu sitter jag här och försöker lägga in ett nytt inlägg med den andra koppen framför mig. Hade det varit som vanligt så hade ju Ville viljat ut nu...men nu är det inte som vanligt längre...

Valborgsmässoaftonskväll kom Frida med kille hem, vi åt tillsammans och Frida och gubben bytte däck på hennes bil.
Skruvade ner markisen över verandan eftersom den nu skall byggas om...



När de hade åkt så skulle gubben och jag åka till brasan nere i Tidafors...då fick han migrän...han hamnade i sängen och jag blev sittandes framför tv, en lugn kväll alltså...
På fredagmorgon stack vi upp till Gräs (sommarstugan) vid 11 tiden...det var inte roligt att komma dit, där minner allt om Ville...han älskade detta ställe liksom vi gör. Ja bara att plocka bort allt som var hans och gilla läget. Vi satt och mös i varsin solstol ett tag innan middagen var klar.


 
Krattade lite löv, satt dahlior, sen kom mamma och pappa en sväng...
På kvällen kom min kollega på jobbet med familj och hälsade på. När de hade åkt så hann vi  med en tur till Stjärnfors som ligger mellan Uddeholm och Hagfors...där ligger ett gammalt bruk som gubben bara var tvungen att se...ungarna skrattar åt oss för vi är ofta ute och åker...köpte glass i Hagfors innan vi åkte hem och nattade..(Gräs och Hagfors ligger bara 2 mil mellan varandra så det var ju ingen långresa)



Här gamla stationen, nu var det bara uthyrning av dressiner..får nog ta en tur på dem vid tillfälle.



Strax bredvid här låg det gamla bruket, en företrädare till Skoghallsbruk. Här la batteriet på min kamera av så det blev inga mer kort den kvällen.

Lördagen fortlöpte som vanligt, sov länge, sen melodikryss.  Gubben han jobbade och jag kryssade...kvittar vart jag tar med honom så jobbar han ändå...



Kratta löv hann vi ju också med och högen på komposten blev jättestor...är det vindstilla nästa helg så kanske vi eldar dem istället.



På eftermiddagen åkte vi hem hit till oss igen, det skulle börjas med ställning till verandan, vi eller rättare sagt jag vill ha tak över verandan denna gång istället, är trött på att hela tiden behöva plocka in allt för det regnar sönder, nu skall det tom bli glas runt...kanske inte i år men vi försöker så lång det går att bli klara...



Ställningen uppe, nu är det bara att dra igång...ja bor man i hus så har man alltid ett projekt på gång...och har man sommarstuga så han man två projekt på gång samtidigt....eller, hur har ni det...
Jo då, vi hinner att slappna av också, det finns ledig tid...

Jag har grejjat med mina rabatter under helgen, där växer nu så det knakar. Just nu vill man att tiden skall stanna av lite, det går för fort, man vill njuta av det gröna och se alla blommor växa upp för nu går det så fort så de är utblommade nästan innan de blommar... man hinner inte med...



Visst är de vacka de små solarna i rabatten...
Ja innan vi kom i säng på lördagkvällen hann vi med en biltur..hihi...vi åkte upp mot skogen här och hamnade vid Övvatjärnen, där är så stilla och rogivande, här stod vi länge och njöt, luktade och bara var...



Hit åkte vi ofta när jag var liten, mamma jobbade ofta helgerna och pappa tog oss hit, nu är denna vägen avstängd med bom så det är inte ofta någon åker här längre...man är verkligen ensam här med sina tankar.



Älskade gubben..undrar vad han tänker på?..jo jag vet....


Idag söndag kommer en kompis hit och hjälper oss igång med snickrandet av verandan, han skulle komma runt lunch.

Om jag kanske skulle krypa bakom ryggen på gubben en stund till....en timme kanske vore skönt...ha det gott.....hörs..hmmm.....




Kommentarer
Postat av: Mia

Hej på er! Tänker på er hela tiden, hur tomt det ska vara för er. Jag förstår att allt påminner om Ville pojken vad ni än gör.



Frida och Jimmy var till stor hjälp i fredags för mig, vilken tur att dom kom och hjälpte mig.

En riktig höjdar dag. Tack för hälsningen.



Kram på er

2009-05-03 @ 10:33:04
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Bibbi

Tack för att du hälsade på! Jag gör detsamma hos dig och får till min stora sorg se att er hund har lämnat jordelivet. Känner verkligen med er. Jag fick lämna bort min pga allergi. Jag gråter fortfarande när jag träffar henne och hon LEVER. Har inte orkat läsa allt hos dig än så jag kommer tillbaka.



Stor kram till dig

2009-05-03 @ 11:49:31
URL: http://tryggimigsjalv.blogg.se/
Postat av: Ninni

Vilka härliga bilder du bjuder på!



Förstår att det känns otroligt tomt efter Ville..blir det en ny vovve måntro??



Snygga stolar köpta på Ikea tror jag minsann.

Ha en skön söndag, kramen

2009-05-03 @ 11:56:52
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Monica

Det kommer ju bli toppen att få tak över verandan - då gör det inget om det skulle komma en liten sommarskur.

2009-05-03 @ 17:51:14
URL: http://mjsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0