Min helg


Började på fredag kväll då vi var bjudna ner till syrran på födelsedagskalas...God mat och trevliga vänner som alltid, hela syjuntan fanns där. (Inte Tone och Staffan då för de bor ju i Norge)



Vi blev bjudna på Papayapanna med räkor och till det en sallad med ärtor, tomat och mosarella.



Visst ser det gott ut....efter maten var det hockey och till det kaffe med tårta.



Här sitter vi hela syjuntan...detta var kanske den sista festen vi hade i detta huset för på tisdag kommer huset ut på Hemnet...syrran och svågern skall flytta till Karlstad...fy va tomt det kommer bli här....

Lördag löste jag melodikrysset som alltid, gubben han hade migrän så han låg ända till eftermiddagen, men då satte vi fart sen med verandan.


Jag laminerade färdigt alla Sm passen, det blev 1200 st...nu är det bara nummerlapparna kvar att ta tag i. Vår dansklubb Rocksulan skall ha SM i dans 22-23 maj i Lövbergs lila arena.



Gubben lägger först masonit innan plåttaket kommer på plats.
Slitna efter dagen så vi bestämde att det skulle bli pizza till kvällsmat, som jag nu ångrar bittert, strax efter jag svalt den sista biten så kände jag mej dålig i magen...under natten fick jag feber och hade världens magknip/kolik...

Söndagen nu har bara gått i ett jädrans töcken...feber nu 38.9 och då är jag verkligen sjuk för jag har bara runt 36 grader annars...har legat hela dagen, slumrat och sovit, fruktansvärt ont i huvudet, men det är väl pga att jag brukar dricka mycket kaffe och idag inget, kombination med febern...
Jag skulle ju med gubben på resa imorgon...ja som vanligt när vi skall göra något ilag så blir det skit av det.
Man kan undra vad jag åkt på...det kom ju så fort...gubben sitter här och fryser också med både jacka och fleeströja på sig. Tur det är så mycket hockey och fotboll idag....vilodag alltså....eller sjukdag...ja jag är ynklig och vill inte vara sjuk igen. Har ju inte varit annat under hela detta året tycker jag.
Och någon mer pizza från vår pizzeria blir det inte för mej...jag gör den själv i fortsättningen....



Körsbärsblomman, den slår snart ut nu.

Ha det så bra alla....hoppas er söndag varit bättre än min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0