På resa...skönt


Vi kom iväg vid halv åtta imorse, resan gick mot Götene. Gubben skulle träffa folk på en fabrik...där de gör kåpor till tex motorsågar och de där små plastbitarna som sitter fast i säkerhetsbältet....han vill sälja delar till en robot åt dem..vi får se hur det går framledes.



GPS inställd på Götene och ni ser att vi skulle vara framme vid 09.18. Kom fram nästan på minuten. Ja GPS är verkligen bra att ha....fast kartboken ligger ju alltid i knät ändå förståss.



Ser du Gisan vad jag har runt halsen, ett av mina favorithalsband som du gjort...



Här sitter han älskade gubben och kör mig försiktigt fram. Vi var precis framme här vid Göta kanal. Väldigt vackert och solen sken så fint på oss hela tiden, men det blåste nästan storm.



Här vid Sjötorp stannade vi alltid när vi var på väg till Sommarland med ungarna när de var små.



Hit var det vi var påväg...Nolato Gota, det ligger i Götene. Gubben var klar vid 12.00 så vi åt lunch innan vi åkte vidare mot Skövde...vi åt på en Thai-kina restaurang, det var himla gott....



Vi åkte vidare mot Skövde och stannade vid Skara sommarland, en riktig nostalgitripp faktiskt, men så litet det var, inte en enda människa, jo 3 bilar på parkeringen till köpcentrat...men det kanske inte riktigt har öppnat ännu...



Framme i Skövde vid 14.00 och chekade in på Scandic Billingen...



Väldigt fint hotell, någon som bott här? Gammalt och genuint...men rummen frächa och moderna.



Skickade in väskorna på rummet och gick ut på en gång, i blåsten...stormvarning faktiskt, men solsken, och det är så skönt att få lite frisk luft när man sittit i bilen hela dagen. Vi var kaffesugna så stegen gick mot ett cafe...



Tog inte lång tid förrän vi fann ett...och givetvis något gott till kaffet.....vi valde att sitta ute, och vi fann en plats där det var lä..


Här står jag framför fontänen, Livets Källa...Skövde är en väldigt fin stad, och imorgon skall jag göra stan själv då gubben åker till kontoret de har här för att jobba...jag har sett en massa affärer och köpcentra jag skall besöka.
Vi fann en herrekipering som vi gick in i och köpte en ny kavaj till gubben, fick jätte bra hjälp och sånt är mycke värt.
Jag köpte mej också ett par läsglasögon med solglas i, har länge letat efter det då man ibland sitter ute och läser men måste ändå kisa för solen...nu slipper jag det i fortsättningen....
(Yeo, jag har rekat lite i Skövde, och det är verkligen en fin stad, du har tur som skall hit, massor av uteserveringar och affärer...)


Någon som vet vad detta träd heter, det stod 5 st på rad utanför vårt hotell....bland det vackraste träd jag sett...
Gubben sitter och jobbar på sin dator, skall skrivas ner allt som hänt under dagen på besöket i Götene, jag plockade med mej mina räkningar så jag skall betala in dem nu tänkte jag, tänk så bra det är med dator va....
Sen skall vi gå ut och ta en bit mat, vi har spanat in en mysig restaurang inför kvällen....återkommer imorgon med mer bilder....å jag är så glad att jag kom med gubben denna gång...jippi tjohooooo.....

Ha det gott alla och var rädda om er.....



 


Kommentarer
Postat av: Yeo

Bra att det finns mycket bra affärer och restauranger, så det går att utnyttja tiden maximalt menar jag. Nu är det bara fint väder man önskar sig. Vi ses på fredag, hälsa Peter!! Kram,kram

2009-05-27 @ 19:19:08
Postat av: Ingela

Skövde är mysigt, min bror bodde där innan han flyttade till Limhamn, Malmö. Kul att vara på resa! Ta hand om Er! Hälsningar Ingela

2009-05-27 @ 20:29:02
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com/
Postat av: Inga M

Roligt att få följa med Dig på resa. Jag har säkert varit i Skövde men minns det inte. Det enda jag vet om staden är att där fanns flera regementen på den tiden det fanns regementen. Det borde innebära att det också finns ett antal fina representativa byggnader från 1800-talet, precis som i Eksjö. Alltså till exempel ett pampigt stadshotell. Hoppas maten blev god!

Ha det bra!



Ps Fnissar lite när jag läser om Er biltur. Så där har vi det också. Gubben kollar på GPSn och jag på kartan. Jag gillar kartor och vill veta var vi är helt enkelt!

2009-05-27 @ 23:01:33
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anki

Vad härligt att det blev en resa till sist, det är ju två gånger nu som du blivit sjuk, jipppppppppi vad kul för dej



Kram

2009-05-28 @ 09:41:22
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Mari

Halloj

Jodå jag bodde precis i ett sådant rum på Scandic Billingen i Januari när vi var på Coop forum cup.

Jättesköna sängar tyckte jag i alla fall, Åse hon sov på golvet men det kanske berodde på ryggont efter all innebandy den helgen.

Dom har väldigt god mat dessutom.

ha det så bra.

Mari

2009-05-28 @ 17:33:21
Postat av: Anonym

hejje . nä nu har jag lagt resandet på hyllan ett tag , fungera inte så bra att pendla nu när jag bor i mariestad . jaha vad roligt , hoppas ni kommer iväg . ha det gott . kram s

2009-05-28 @ 21:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0