Söndag 17 maj


Vilken kväll det blev igår...Lina och jag  var färdiga med nummer lapparna redan vid 20.00, Daniel han satt och satte band på SM pass och satte sen ihop säkerhetsnålar ca 700 st i buntar med 4 nålar i varje. (Jag kommer drömma om nålar hela natten sa han när han var klar...) Allt gick jätte bra...mycket lättare att vara 2 när man skall plocka med dessa lappar...
Under tiden gubben plockade fram kvällsmat, ägg skulle kokas, vi skulle göra smarriga mackor...med massor av klet och godsaker på...ja jag åt en macka med 4 bitar avocado på, hur gottt som helt men visst hade det satt gott med lite kräftstjärtar och ägg på också, så gick vi andra ut. Vi skulle ta rabarber och få lite luft..



Lina hon skulle fota lite...här äppelblom...kvällen var kall och ruggig så vi var snart tillbaka inne igen med en kasse full av rabarber.

Sen var det melodifestivalen, mycket bra låtar och artister iår, men jag tror att nästan alla hejjade på Malena eller Norge.
Norge vann och idag går nog alla och sjunger på denna otroligt bra låten.

Söndag morgon kom vi upp vid 09.00, vi åt lite gröt sen bar det av mot stugan i Gräs, vi skulle klippa gräset, eller rättare sagt Peter skulle klippa gräset, jag skötte blommor och vattning, satte lite lök och potatis. Allt är väldigt mycket senare i Gräs och det är minst en zons skillnad mot här hemma hos oss.



Som han sliter gubben min...men han fick en kopp kaffe innan det bar hemåt igen...ingen rast och ro...
Vi åkte över skjutfältet som jag skrev om igår, denna gången tog vi vägen förbi Storbycken. Solen sken helt underbart hela dagen idag och det var bedårande ut över vattnet.



Himlen trillade liksom ner i vattnet...spegelbilden man kunde liksom drunkna i bilden....här vill man bara sitta och njuta, hela dagen...



Bild åt andra hållet. Ja denna tiden är så vacker..



Hemma igen vid 13.00...Frida och hennes Jimmy skulle komma för att äta med oss...de passsade på att tvätta av lite trädgårdsmöbler som var helt gula av pollen, idag har jag nästan inte kunnat vara ute på eftermiddagen för jag har varit sjuk i kroppen av denna pollen, man får verkligen sjukdomskänsla.



Min portion idag,,,ja ni ser det blev fisk idag också, och nu är jag snart uppe i full portion igen...gud va skönt, hoppas nu att det skall vara över för denna gång...
Imorgon jobb, jag längtar verkligen efter det nu...kan man säga abstinens eller.....

Grattis alla norrmän till er dag idag, jag vet att ni fick en lika solig dag som vi.

Möte efter jobbet med SM kommiten, nu snart är det dax...spännande och kul....då måste alla vara friska och krya...
förresten idag har vi hört Göken....Nu blir det stora tekoppen sen snarklådan...so long...



Kommentarer
Postat av: Inga M

Det är så mysigt att läsa om Ert vardagsliv. Man blir varm inombords när man förstår hur bra Ni har det tillsammans, hjälps åt hela tiden och har kul ihop. Många skulle nog vilja ha det så men det är svårt att få till.



När jag ser sjö och båt så längtar jag lite hem. Det måste bli sjösatt nu snart så vi kommer ut med vår båt.



Glädjer mig åt att Du är på bättringsvägen och kan äta lite mer mat nu. Du måste ha tappat en massa kilon de senaste veckorna!

2009-05-18 @ 08:49:09
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Lina

Tack för en jättemysig lördag! Det kändes bra att vi iallafall kom en bit på vägen med allt plock inför SM. puss

2009-05-18 @ 10:31:34
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Anki

Jättefina bilder som ni tagit vid vattnet otroligt! Ja, är nog den ende som inte tyckte om Norska bidraget! Nej, inget i min musiksmak,kanske när jag hört den många gånger, nej, tror nog inte det ens en gång!



Ha en jättebra kväll, jag är glad att du börjat kunna ha maten kvar i lilla maggen



Kram

2009-05-18 @ 19:34:24
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Skönt att höra att du är lite bättre nu!!

Själv är jag ju hemma från jobbet än...

Ha det så bra min vän!!



KRAAAM!!!

2009-05-18 @ 22:08:24
URL: http://ulriksolsson.blogg.se/
Postat av: Loppan

Malenas låt var nog den sämsta låten av alla. Kunde de inte få fram en bättre låt från Svergie? Vad mysigt ni bor samt så fint i Gräs. Kram

2009-05-19 @ 14:58:07
Postat av: Ninni

Va glad jag blir..du mår bättre!



Ja nog är det pollen..men jag klarar mig bra med min medicin.



Ha en goo kväll..kramen

2009-05-19 @ 17:59:24
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Skönt att höra att det går åt rätt håll med mageländet!

På tal om pollen... kan du inte få en allergispruta? SE hade förut väldiga problem med sin pollenallergi, men efter två vårar med allergisprutor så försvann allergin helt den tredje våren. Vilket det tydligen kunde göra...



Ha det gott... och var rädd om gubben din!



Varm kram.. alltid!

2009-05-20 @ 06:13:43
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Gisan

Så skönt att du är bättre. Kramar...

2009-05-20 @ 09:37:22
URL: http://gisans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0