Vitt vitt vitt


Igårkväll tog jag på mej och gick ut för att andas...frisk luft, skönt...gick till graven och stod en stund, när jag vände mej och gick därifrån upptäckte jag att allt i trädgården just nu nästan är vitt...



Körsbärsblommor..de blommar just nu överallt, snart är de klara för sej och blåser av, som snö..



Häggen, vi har avverkat som vi trodde allt, men icke heller, de blommar också överallt, jag är ju allergisk mot häggen så i höst får vi verkligen ta stortag igen med att få bort den.



Brudspirean, den brukar jag använda i buketter jag tar in nu, vacker och står sej ett tag om man byter vatten varje dag.
Himla söt tillsammans med löjtnantshjärtan i en bukett.



Vitsippan. Visst är det helt underbart med vitsippor, de växer verkligen överallt och det i massor, man kan se hela skogskanter med bara vitsippor...jag har massor av dem i min gräsmatta.



Sen snubblade jag på Ville älskade innebandyboll, vit den också...gick med den till graven så nu har han den hos sej, för alltid.



Har idag ringt till vårdcentralen, ställde mej på vågen imorse -6 kg, men herre gud på bara 5 dagar...ja nog för att jag vill banta men inte på detta vis...
De svarade mej att om jag blivit dålig av pizzan som jag tror det var eftersom jag även hade feber, då kan det ta tid...viktigast är att börja äta smått, potatis med smör...lite av varje alltså, och dricka...det har jag gjort alldeles för lite men jag har ju fått så ont av allt jag får imej. Magen skriker och knorrar hela tiden och så fort jag får i mej något så tycker jag att det kniper till och jag svullnar...
Idag peppar, peppar tycker jag att det känns lite bättre, har orkat lite mer idag...gubben är hemma och han umgås med mej så mycket han bara kan och har tid mellan sina telefonpratningar. Han åker snart på möte men kommer hem senare ikväll, kanske lagom till semifinal2 i melodifestivalen. Har ätit till frukost 2 msk havrediet med lite lingonsylt till...1 msk potatismos med smör. Redan druckit 1,5 glas vatten,,,storslaget. Kanske blir 2 msk gröt ikväll igen...man får va nöjd med det lilla...Men fy va detta var långdraget...jag längtar till jobbet, mina goa arbetskamrater som jag har så roligt tillsammans med, de sitter där och har det tråkigt utan mej...Kolla gärna vår nya hemsida på jobbet. www.Larssonbuss.se där kan ni se vad jag håller på med...

Ha det gott alla, skall försöka mej på lite luft sen också...man blir så dötrött på att bara ligga på ryggen hela tiden...luft, luft...

Kommentarer
Postat av: Ninni

Men kära söta du är du inte bra ännu!

Sex kilo på fem dagar...OJ OJ nää sån bantning är nog inte att rekommendera!



Häggen reagerar jag med på...kryapådejkraaaaaaaaaaaam

2009-05-14 @ 18:00:59
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Men vad glad jag blev över din varma kommentar borta på hörnet hos mig... tack snälla, och jag önskar verkligen att vi hade bott lite närmare varandra! Då skulle jag ha suttit bredvid dig just nu... och druckit kaff... nej, just det, du får lite havrekok i stället!

Men prata... det hade vi gjort tills du somnat i soffan!

Jag tycker verkligen synd om dig... det är som om du drabbats av rena ketchupeffekten på elände! Det får väl ändå vara någon måtta med dessa eländen nu, tycker jag!!

Så nu håller jag alla tummar och tår, skickar en bön ditupp, och önskar att åtminstone "mageländet" är på bättringsvägen nu...



Var rädd om dig.. allt du bara kan, min vän. Å en varm varm kram skickar jag i tanken till dig nu!

2009-05-14 @ 19:40:18
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: carola

Hej. Stackars dig. Fy vad jag tycker synd om dig nu. Allt på en gång, finns det inge ände på elände. Vi får hoppas att du har en fin sommar att se fram emot. Tänk om det var pizzan du blev dålig av. Vi köpte 6 familjepizzor och åt på lördagkväll. Rena oturen att du fick den del som var dålig. Var rädd om dig nu du har inte så mycke att ta av. får bjuda dig på smarrig gräddbakelse när du blivit bra igen. Kramisar Carola

2009-05-14 @ 21:45:19
Postat av: Anki

Ja, det var väl ett satyg som aldrig ger sej! Ja, när du inte får i dej varken fast föda eller vätska, så är det inte undra på att du går ner i vikt!

Får hoppas att det är på bättringsvägen nu,



Kram på dej och friskna till dej nu

Det var så trevligt med mina kära gullungar idag



Kram igen

2009-05-14 @ 23:19:14
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Inga M

Det var många kilo att tappa så där på en gång. Hoppas Du får behålla det Du lyckats få ner nu så att eländet är på tillbakagång. Men ínte ska man bli så här sjuk av pizza, Varför blev det så? Har Du fått någon rimlig förklaring?



Jag var inne på Ditt jobb och försökte maila Dig bara för att heja. Men det gick inte för jag hade ingen mail inlagd på den här datorn tydligen. Jag begriper inte sånt.



Men nu ska jag uppleva Stockholm i alla fall, och blogga lite mellan varven.



Krya på Dig!

2009-05-15 @ 05:59:42
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja, nu får du faktiskt bli frisk nån gång mamma! Så här kan det ju inte få vara...



Himla fina bilder du tagit också, och det är klart att Ville ska ha sin innebandyboll hos sig :D Nu är han nog supernöjd tror jag.



puss puss, älskar dig!

2009-05-15 @ 10:37:13
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: ejmis

Oj....kilona har verkligen rasat...hopoas du snart mår bra igen.

2009-05-15 @ 10:37:52
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0