Fredagen den trettonde....


Har för mej att det finns en skräckfilm som heter så...men den gamla skrönan gälller inte här...Nix..
Jag är hemma med ledig dag och då skall det städas...det är ju så himla skönt när detta är klart...rent och gott, det doftar såpa i alla hörn. Hmmm, jag älskar fredagar.

Igår var det hockey, Färjestad mötte Modo...jag skulle ju dit som vanligt och denna gång hade jag gubbens biljett också eftersom han satt på "hyllan" med kunder och andra kollegor. Jag ringde Ulrika...som är lika tokig i hockey som mej, klart hon ville följa med..



Ulrika hon har sin hemmatröja på sej, jag kom ju direkt från jobbet så jag fick inte ens med mej halsduken...har annars en som det står Håkan Loob på, kommer ni ihåg hans storhetstid...på isen.




Första perioden gick tungt, fruktansvärt tungt då det var 5 backar borta, laget har drabbats av svininfluensa...
men efter lite bannor i pausen så tog de tag i matchen och vände och vann...ja vart skall denna influensa bära av. Hoppas nu att det stannar av och försvinner...
Tack Ulrika för lånet av bilderna...

Tillbaka till denna dag, min lediga...ikväll skall syrran och svågern sova här. Mysa lite med dem och kolla på idol.
Skall försöka göra något gott att äta till oss.
Fredagmornar är mysiga, slappa lite en stund i soffan med datorn och en stor balja kaffe bredvid. Sen skall ju mamma ha sin hjälp med handlande och sen så börjar städningen...

Imorgon åker vi tidigt, blir alltså inget melodikryss då. Vi skall åka och titta på dans, sonen Karl med sin Sofie skall tävla både i bugg och boggie. Det skall bli så kul då det inte är så ofta längre vi åker med.

Söndag blir det stort 30 års kalas här hos oss, den stora dottern fyller hela 30 år, ja tänk va tiden går...älskade barn va stor du blivit. Vi blir ett glatt gäng som träffas och äter och dricker gott, en del överraskningar blir det men det kan jag inte skriva om här...jo, då men det tar vi efter kalaset....

Nu till påtåren, sen skall en tvätt hängas...och sen sätter vi fart.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Tack för en trevlig kväll!!!

Lycka till med allt vad städ, handlande och kalas heter!!

Synd med melodikrysset, men jag kunde ju inte heller eftersom jag jobbar...

Vi tar det nästa helg istället!

Krrraaaam på dig!

2009-11-13 @ 10:46:52
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Per Noremalm

Tjo!

Ni får lycka till imöra på tävlingen. :)



// Per

2009-11-13 @ 14:38:50
URL: http://noremalm.blogspot.com
Postat av: Ingela

Jag har en tvättmaskin som har ropat på mig ett tag men nu har den gett upp. Det blir så här ibland när man ska "titta in" hos bloggkompisar. Ska gå nu och hänga tvätten, lovar. Kram å trevlig helg!!

2009-11-14 @ 12:14:04
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.comh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0