Arbete i mörker


Det är mörkt när man åker till jobbet och det är mörkt när man kommer hem.
Vi dök i arbetskläderna när vi kom hem idag, lövhögarna skulle iväg till skogen. Vi är ju aldrig hemma förrän strax efter sex och nu är det nästan mörkt vid den tiden, bättre blir det till helgen, då skall vi ställa tillbaka klocka 1 timme.



Här står jag och föser löv på skopan...herre gud va löv vi har, nu har vi iaf kört massor till skogen, men jag vet att vi kommer att få åka minst en gång till dit för det finns fortfarande kvar, och det var så mörkt på slutet så vi såg inte allt.




Och här älskade gubben...när han åkte till skogen med löven tog jag bilen ner till kyrkogården, jag lovar att det var svart där...endast några lyktor lyste på en del gravar....jag ville plantera ljungen jag hade köpt igår. På torsdag skall jag åka ner med granris, det var alldeles för mörkt att se vart jag skulle lägga det. Skall bli spännande att se hur planteringen blir när det är dagsljus.

Vi var ute ca 1 timme och grejade,,,skönt att komma ut och få lite frisk luft efter en dag på kontoret. Man måste få rensa huvudet lite och det är skönt att lägga sig sen när man slitit lite med kroppen också.
Nu tekoppen och mackan...sen slapp i soffan med tidningen. 


Rättelse: Tack du anonyma som rättade mej....givetvis blir det mörkare när man ställer tillbaka klockan. Tack

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det blir mörkare ännu tidigare när vi ändrar klockan!!

2009-10-20 @ 20:09:10
Postat av: helga

Vad ni var duktiga som jobbade på i mörkret...

2009-10-21 @ 10:07:03
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: Lizaloop

ja du det var inte lite löv. sen jag tog bort mina STOR björkar i våras så har jag bara löv från syrenbuskarna, och det är då inte mycket. Blir ett bra krattår nästa vår :)

2009-10-21 @ 11:10:57
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Ninni

OJ va löv..glad att jag slipper!



Men det är ganska rogivande att kratta löv på nåt vis!



Ha en fin kväll.kramen

2009-10-21 @ 18:24:45
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0