Min mysiga eftermiddag


Sovmorgon, skönt, ända till kl 08.00....sen orkar jag inte ligga längre, jag har ont i ryggen och det går inte att ligga för länge.
Go lång frukost idag också med älskade gubben, sen började han plocka med kläder och saker som skall med på älgjakten, radion skall provas, ryggsäcken fram, termosen ställas i blöt...kläder plockas fram för veckan, han skall ju jaga i Gräs där vi har stugan, jag jobbar måndag och tisdag sen tar jag semester och är med jag också...inte för att gå med bössa utan för att sitta bredvid, jag har jägarexamen jag också men i Gräs har vi bara plats för en, alltså gubben, jag njuter av att bara vara med. Vi har ju avstått från att vara med här på våra marker för att vara i vår stuga, alltså hämtar vi bara våra köttlotter här.
Ja han åker tidigt imorgon bitti, sen kommer jag upp på onsdagmorgon...jag skall först bli färdig med lönerna på jobbet.

Ja för att återgå till dagen....vid 11 tiden så träffades vi nere hos M i byn....vi skulle hela syjuntan in till min syster i stan för att mysa hela dagen....




Här går vi efter klarälven mot museet där vi skulle äta lunch...




Grönsaksbuffe och laxgratäng stod på dagens meny...väldigt gott.




Grönsaker, parmaskinka.....




Samt Laxgratängen med skirat smör....mums va gott.




Ut i vimlet igen,,,för att springa på lite mer affärer innan de stängde, vi hann med både bokhandeln och klädaffärer. Sen hem till syrran för att titta på måbrafilm....med kaffe och äppelkaka.




Här sitter vi alla framför tv, ja alla utan vår goa vän i Norge....men vi längtade efter henne och hoppas att hon kan komma då vi skall stöpa ljus i slutet av  november.

Tack för att jag har såna goa vänner som er, man mår så himla bra efter en dag tillsammans med er.  Man samlar på sig styrka...och livselexir...nu skall jag steka ägg till gubben, det skall vara äggsmörgås med i matlådan, gott.


Kommentarer
Postat av: Helga

Vad mysigt det ser ut !!

2009-10-12 @ 08:46:58
URL: http://helga1.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Tack själv Kicki för att vi har dig. Vilken underbar dag vi hade. Kram Eva

2009-10-12 @ 22:00:50
Postat av: Anonym

Tack själv Kicki för att vi har dig. Vilken underbar dag vi hade. Kram Eva

2009-10-12 @ 22:03:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0