Resten av söndan...


Gjorde älgstek med grönsaker och kantarellsås...Lina och Daniel skulle komma på middag....ja som vanligt gjorde jag mat åt ett helt kompani...vi åt oss mätta, tog omtag....sen blev det matlådor till 4 st...



Gubben står och rör i grytorna, han har lovat mig här att passa såsen,  den vill vi ha mustig och god, med svamp i...



Min tallrik...såsen ser lite blek ut, blixtens fel tror jag.....

Eftermiddagskaffet det tog vi nere hos mamma och pappa, dottern längtade efter dem då det inte är så ofta de träffas.



Här delades våra vägar, ungarna åkte in till stan till sig och gubben och jag tog vår kvällstur...som vanligt skulle ungarna sagt..



Vacker utsikt över sjön vid Gällserud...solen kom så fint fram på kvällen.




Vacker färg på skogen...ja höstens färger är helt underbara, men annars tycker jag inte om denna tiden...




Lupinerna börjar nu blomma så fint igen...de kommer liksom en andra gång vid denna tiden.

Hemma igen gick gubben till skogen, han hade ett älgpass kvar att röja vid...jag satte på tv och höllm på att få spader, det handlade om kvinnor med stora bröst, ja enorma bröst, de fick aldrig nog utan op hela tiden ännu större, allt för att behaga andra. Någon som såg detta program, ja herre gud säger jag bara, hur orkar folk...
vart de än gick så fanns folk där och fotograferade....och de njöt....nej fy sjutton säger jag.




Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ja, jag tycker också om färgerna på hösten... i övrigt så skulle jag gärna gå från sommar till vinter på en gång!



Varm kram... i varje tanke till dig, min vän!

2009-10-04 @ 21:53:10
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Inga M

Du har ju fina björkar i vackra färger hos Dig! Här är de mest bara bruna! Jag undrar hur det kan vara så? Om det myckna regnandet i somras spelar roll? Eller något annat.



Ha det gott med en ny vecka!

2009-10-04 @ 22:47:28
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0