Resvägen till jobbet


Vi startar vid 07.10 gubben och jag härifrån vårt hem...nu är det halvmörkt när vi åker, idag såg vår resväg ut så här...



Här har vi kommit ner till byn, ca 6 km hemifrån oss...fullmånen lyser på oss, jag tycker inte om den...




Denna ljudbok lyssnar vi på just nu, vi har sett filmen men lyssnar ändå på boken, filmen och boken skiljer sig markant...




Här har vi kommit ca 1,5 mil hemifrån, öppna landskap...mycket vackert.




Hastighetskameror finns den 5 på väg in till jobbet och 6 på väg hem...




Smådjurskliniken ligger 2,5 milhemifrån...



Nu har vi kommit in till sivilisationen....bara 3 km kvar till mitt jobb sen skall gubben en liten bit till.




Vatten har vi gott om i vår stad...den sista bron skall avverkas...




In mot industriområdet, klockan är tio i åtta...




Framme, 4,2 mil efter starten hemifrån...

Gubben han har haft ont i sin ena tand ett tag, ringde idag till tandläkaren och han fick en tid idag vid kvart i fyra...vi fick alltså åka hem vid tre idag...stackarn kom hem 1,5 timme senare med en rotfylld tand....ja den var helt död så ont hade det ju inte gjort men ändå pöntad och sliten...nu skall han dit på torsdag igen för att fortsätta eländet...som sen skall bli super duper bra.

Nu lite mat, sen sängen och snart sitter vi i bilen igen för att åka till jobbet, jobbet som är det roligaste som finns, och jag är inte ironisk...jag älskar verkligen det, kanske mycket för att man har såna underbara arbetskamrater.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Fin väg, men månen är ju härlig tycker jag. I morse "badade" jag i månen. Så kul att du skrev ordet "pöntad" min make tycker det är ett lustigt ord. Jag har lite svårt att översätta det, har du ett bra tips. Krma ingela

2009-10-05 @ 21:06:16
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com
Postat av: Ingela

Fin väg, men månen är ju härlig tycker jag. I morse "badade" jag i månen. Så kul att du skrev ordet "pöntad" min make tycker det är ett lustigt ord. Jag har lite svårt att översätta det, har du ett bra tips. Kram ingela

2009-10-05 @ 21:06:36
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com
Postat av: Helga

Det var en bit ni har att åka. Jag har bara 3,5 mil... Kul att du trivs på jobbet!



Stackars din gubbe...

2009-10-07 @ 08:39:07
URL: http://helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0