Snö - för tidigt....


I morse vaknade vi till ett riktigt busväder....drog upp rullgardinen och såg, snöblask...men det är ju alldeles för tidigt. Jag är ju inte färdig i trädgården på långa vägar. Ja det brukar ju komma ett sånt här bakslag men man är lika oförberedd varje gång. Jag tycker inte om denna årstid, någon som hört mej säga det förut eller....

Ja bara att gilla läget som gubben säger, han är förståndig han, har ju alldeles rätt. Åkte ner till mamma och pappa vid 10 tiden, det skulle ju handlas som vanligt när det är torsdag och min lediga dag. Mamma köpte ljung så nu blir det väl kyrkogården imorgon skulle jag tro.
Fika med dem när vi kom tillbaka, jag vet att de uppskattar det mycket och den tiden får man väl ta sig.
Hemma igen satte på potatis och till det blev det, fiskbullar....det värsta jag vet men min mage är inte på topp nu igen så bäst att vara lite snäll mot den. Ja ni vet, bara att gilla läget.....

Strök lite skjortor åt gubben sen ut. Vädret hade helt plötsligt ändrat sig och nu sken solen istället....klart och fint och då är det ju bäst att passa på att ta upp dahliorna. De står ju som svarta monster ute i trädgården och de frös redan förra veckan.





Klippte av dem, och grävde upp dem....herre gud vilken vikt det blir på dessa klumpar.




Nu får de ligga så här på verandan så jorden torkar upp och det lätt går att slå av den, sen ner i källaren med dem. Lättvindiga blommor. Har även tagit in pelargonerna, klippt av dem och satt en massa skott. Alltid lika spännande att se vad det blir av dem. De står nu också nere i källaren, ja några stora fina får stå framme här i hallen ett tag. De blommar ju fortfarande så det är synd att ställa ner dem då.





Alltid lika skönt när det ser ut så här i rabatten...blommorna är räddade igen och väntar nu på att våren skall komma tillbaka. Tills dess får de gå i ide.

Vid 17.00 skall jag hämta syrran vid klädaffären, vi skall då bege oss till Fagerås på mannekänguppvisning. Det är 5 kvinnor som visar upp höstkollektionen från klädaffären där, det brukar vara väldigt trevligt. 

Detta är min dag...hur ser er dag ut?




Kommentarer
Postat av: Lizaloop

Nä man är aldrig beredd när första bakslaget kommer, och jag hade bestämt att vi ksulle städa ute i trädgården nästa helg och innan dess ska det banne mig inte komma nån snö :/



ha en bra dag!

2009-10-01 @ 13:57:10
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Men tack, vad gullig du är. Stoor kram tillbaka!

2009-10-01 @ 15:44:19
URL: http://kiraangel:blogg.se
Postat av: Anki

Meeeeen har magen börjat att spöka igen, vad är detta för något!

Hoppas den bättrar på sej



Kramelikram på dej

2009-10-01 @ 17:28:41
URL: http://metrobloggen.se/RINKAN
Postat av: Helga

Inte något trädgårdsarbete alls. Jag har fikat med mina föräldrar. Det blev äppelpaj med vaniljsås. Mmmmm...



Kramar dig tillbaka!!!

2009-10-01 @ 17:38:24
URL: http://helga1.bloggagratis.se
Postat av: Ingela

Nu finns "Mannen" att beskåda, välkommen på en titt. Go natt kram Ingela hälsa till P

2009-10-01 @ 22:36:29
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0