Fredag igen då....


Å va skönt...fredag igen, veckans mysdag....men denna fredag får det mysas själv...

Vaknade tidigt idag igen...tog in den skrikande katten som var så hungrig så man inte kan tro att den fått mat på flera veckor...han åt sista gången inne kl 22.00, men han är alldeles för lat att fånga råttor så nu höll han på att svälta ihjäl, stackarn...
Klockan nio var jag nere hos mor och far, vi skulle ju putsa fönster idag och sätta upp nya gardinerna. Det gick jättebra, det blev rent och fint och mycket ljusare än tidigare, skönt nu när det ändå är så mörkt på kvällarna. Sen blev det rotmos som mamma gjort, gott....jag sa igår att det var längesedan jag åt det och vips hade hon trollat fram det tilll oss...ja hon hade tydligen köpt rötter igår när vi handlade utan att visa mej det. Jätte gott var det iallafall. De uppskattar mycket att man stannar och äter...

Hemma igen vid 13.30...och då hade jag även köpt med mej denna film hem...gubben och jag håller på att lyssna på den på ljudbok, men den följde ju med honom på jaktresan och han lyssnade färdigt på den på vägen dit...jag höll ju på att storkna av nyfikenhet hur det gått men nu vet jag...så himla bra...längtar till nästa bok/film kommer.




Filmen var ju lite mer än två timmar men det försvann i ett nafs...har ni inte sett den så gör det genast, verkligen sevärd...men som sagt, boken talar om mer än filmen tycker jag...

Jag har varit ute och klippt ner lite gamla blommor...en del är fortfarande jättefina och inne på verandan blommar det väldigt fint.



Visst är det vackert...här inne kommer blommorna fortsätta växa fint för nu är det bara 2 veckor kvar till fönstrena kommer..



Jag är väldigt glad över min veranda. Snart skall golvet göras tätt och innertaket läggas in...och fönstrena då förståss...här skall jag sen sitta och mysa med levande ljus och gubben bredvid.



Hade lite ork kvar till att putsa några fönstre till, tog då mina egna köksfönster...bytte nu bort mina ljusa gardiner till dessa....känner du igen dem kära syster...nu sitter de hos mej istället.



Ja som jag började detta inlägg så är det ju mysfredag idag, jag myser själv och har tagit upp detta ur frysen...
skall smaska på dem med lite rostat bröd och en kall öl till...



Nu är det bara 5 dagar kvar tills gubben kommer hem...längtar...Fin fredagkväll alla.


Kommentarer
Postat av: Thomas

Inte alltid kul att var själv. Här hemma består fredagsmys av städning och iordningplockning efter ommålningen. Inte kul men skönt att bli klar med. Take care!

2009-09-11 @ 21:10:52
URL: http://thebylunds.com
Postat av: Inga M

Du ser ut att kunna mysa bra själv också. Fint blir det. Hur går det med gubbens jaktlycka?

2009-09-12 @ 07:35:54
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ingela

Så mysigt du har det med din veranda. Ligger köket på övre våningen? Var bara till Västnaå över dagen igår. Hittade trattkantareller och några gula kantisar. Så gott det var. kram Ingela

2009-09-13 @ 09:34:06
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0