Ja vad säger man - prosit kanske....


Det fortsätter att rinna konstant ur snoken...äckligt samtalsämne...jag har prata med min goa vän Ulrika på morgonen, vi har jämfört färgen, hennes är grönt äckligt, mitt är genomskinligt och äckligt...hon har nu varit hemma över en vecka och har fått läkarintyg idag, hoppas innerligt att jag är såpass på måndag så jag orkar till jobbet...jo visst skall jag vara frisk då....nya tag nu Kicki...upp och hoppa. Har lovat gubben idag att röra ihop en pannkakssmet och steka åt oss...känner att jag nog orkar det också. Har strukit 5 skjortor åt honom, en prestation...druckit kaffe med grannen och honom, men gav snabbt upp och gick ifrån dem, det pratas bara om tröskning och spannmål just nu...vi har ju arrenderat ut all vår mark men gubben älskar att prata om detta ämne och grannen han är bonne så han älskar också att prata om det. Jag tycker också om att sitta med dem och diskuttera men när det tas om och om igen, då ger jag upp...haha...jag skrattar här i soffan åt dem.

Igår sa gubben efter lunch, (han sitter hemma och jobbar och tar ju lite lunch när han vill) han sa, jag kokar en termos med kaffe nu gumman så tar vi en biltur så du får lite frisk luft, är han inte för go va...omtänksam och världens bästa. Vi for upp till vår bortskog, satte oss där bak i luckan med varsin kaffekopp, lyssnade på tystnaden och fåglarna, solen stekte på oss och gud va gott det var. Jag fick gråta en skvätt mot hans axel och som vanligt la han sin varma arm om mej och tröstade...ja han är min trygghet, min älskade. Jag är efter 28 år tillsammans med honom fortfarande djupt förälskad.




Här inne i gläntan satt vi och njöt. På denna plats var vi jämt med barnen när de var små, på vintern var gubben här och avverkade och högg ved, vi hälsade på honom ungarna och jag,  vi grillade, åkte pulka och skidor, på sommaren bara strosade vi i skogen, ungarna tyckte mycket om detta och vill gärna dit nu också...detta tänkte jag på när vi satt där och det var därför tårarna kom...man är lite extra blödig när man inte mår 100.




Vattnet som porlade blandat med fågelkvitter, visst är det väl underbart att höra...




Lingon i massor sitter här, men de fick sitta kvar, en annan dag kanske...




Plockade en påse med trattisar, de satt precis bredivd bilen, kunde inte låta bli dem...




Ja en lunchrast tar snabbt slut, där på andra sidan sjön bor vi...skönt med frisk luft om så bara för en liten stund...
Tack gubben för att du drar ut mej...

Nu vill jag bli frisk, denna helgen skall ju våra ungar ha danskurs här i byn, vi har ju hela tiden haft som mål att vara med...nu får vi hoppas att man orkar...hoppas, hoppas...

Nej dax att röra ihop pannkakassmeten , den skall ju stå och svälla en stund...Ha det så bra alla där ute.


Kommentarer
Postat av: Annika

Hej Kicki!

Du skriver så fint & har så många fina bilder, man får "Molkoms feelingen", dä ä gôtt dä!

Krya på dej & njut av dansandet till dina duktiga barn i helgen.

kram

2009-09-18 @ 12:20:55
Postat av: Anonym

Annika: Tack för dina fina ord, vem är du?

2009-09-18 @ 12:22:45
Postat av: Annika

Sorry!

Annika den yngre från Bäverstigen, vet du. Numera utvandrad till Norge :)

2009-09-18 @ 13:54:42
Postat av: Connie

Gud vad gulligt det låter att ni är så kära i varann än! Jag tycker allt sånt där är så himla fint och det ger hopp om att det kanske kan kännas så hela livet för en annan också. Ofta får man ju för sej att det tar slut nån gång och det vill jag inte!



Ha det bra och fortsätt va kär!

2009-09-18 @ 15:26:10
Postat av: Ulrika

Jadu, och snart snorar vi ikapp till melodikrysset! Fniss...

Kram på dej!!

2009-09-19 @ 08:11:19
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Inga M

Du berättar så varmt och fint om Ditt förhållande till mannen och till skogen och till hembygden! Man blir glad när man läser. Det är ett privilegium av få leva så här. Jag tror att Du jag hör till den kategori människor som verkligen uppskattar ett trivsamt vardagsliv med snäll gubbe och känner tacksamhet mot livet för att vi har fått allt det här.



Hoppas nu bara att snuvan går över också, det kanske är en lindrig svininfluensa så slipper Du den sen.

2009-09-19 @ 08:40:29
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja, du bjuder på vackra naturbilder och känslor, jag tyckte mycket om skogsvägen (det första kortet) så otroligt vackert, inger stillhet och ro



Kram och hoppas din förkylning ger med sej, så du slipper jämför färgen på snoret,hahahahahahahahha

2009-09-19 @ 09:40:54
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Ninni

Mmm va fint du skriver om er kärlek..ja nog blir man blödig när man inte mår bra, då känns det skönt att få gråta en skvätt mot en trygg axel!



jag letade trattisar igår..jag hittade minsann inga!



Ha en fin dag och kryapådejkram

2009-09-19 @ 10:12:02
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anki

Krya på dig! Så fint ni verkar ha det!

2009-09-19 @ 10:37:28
URL: http://ankitankar.blogspot.com
Postat av: Ingela

Krya på dig nu, och hälsa till gubben, kram Ingela

2009-09-20 @ 00:48:04
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nej vad gulligt! Vilken fin man du har och vilken fin pappa Lina har. Kram Marie

2009-09-27 @ 22:45:37
Postat av: Marie

oj mitt namn föll bort, Marie Linas kompis skulle det stå :)

2009-09-27 @ 22:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0