Kvällsturen


Som vanligt tog vi en kvällstur, för att leta efter älgen...nej då inte bara därför...vi håller på att lyssna på Stig Larssons, Män som hatar kvinnor på cd skiva i bilen, det blir inte samma sak att lyssna inomhus utan vi sitter som ljus i bilen fram och tillbaka till jobbet..vi sitter ju ca 1.45 i bilen varje dag till jobbet, men idag var det så spännande så vi tog en tur till.



Ingen vit älg men väl denna hemska fullmåne...här var klockan 20.30 och det är inte lätt att få ett bra kort då, med blixt blev det kolsvart och utan blev det suddigt...men man ser vad det är iaf.



Min pappa fyller år idag, vi var där igår och som vanligt hade mamma gjort en jättetårta...vi var 9 st som var där och fikade med dem igår och som ni ser så var vi duktiga på att äta tårta...mamma har alltid haft godis på tårtor som hon gör, gelehallon och choklad, ända sedan jag var liten för 50 år sedan så har de sett ut så här...mammas tårta är ngt alldeles extra.

Imorgon åker gubben på jaktresa till Hardangervidda....det packas och grejas här kan jag lova...


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Hallå du! Du är faktiskt utmanad! =)

2009-09-08 @ 13:50:33
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Inga M

Aha Du blir alltså jägaränka. Det känner jag igen. Jag lär drabbas fram i november någon gång då det bär iväg med gubben på älgjakt till Ockelbo. Sen kan det bli vildsvinsjakt också i november och en tur till Jägartorpet ovanför Molkom någonstans.



Om Du vill se en vit älg så kan Du kika in på min blogg just nu.



Grattis till gubben förresten!

2009-09-08 @ 18:01:02
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Saran

Tack, tack :) bilden är tagen i trädgården hemma i Säter :)

2009-09-09 @ 11:42:17
URL: http://saramarialinnea.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0