Min förmiddag


Ja eller mammas och min förmiddag...

Vaknade tidigt, vid halv sju, släppte in katten som satt utanför och jamade...stoppade i en tvätt i maskinen och hängde en.
Sen kom syrran upp, vi åt frukost i en timme....en timme, tänk va skönt och slappt va...satt och pratade och läste tidningen, åt gröt och drack tea...
Skjutsade henne till sitt jobb på klädaffären och sen åkte jag för att hämta mamma, vi skulle på den sedvanliga torsdagshandlingen till stan.
Vi hade inte åkt långt förrän det stod hela vägen av poliser....men nej, inte idag också tänkte jag då...när jag var ut till Ikea för jobbets räkning igår så kom jag till OBS rondellen, där stod det poliser...bara att blåsa och visa körkort, var borta ca 20 min på ikea, hann tillbaka till rondellen fast på andra sidan, stoppad av poliser...jag sa till dem att de kunnat spara min blåssrut eftersom jag fick blåsa igen...ja, jag var nykter...kollad två ggr på 20 min, rekord...och idag var det alltså dax igen....jo jag var nykter idag också...bältet hade jag på mej och körkortet var med...ja, jag är jätteglad att de kollar upp folk, för det finns alldeles för många som åker påverkade av sprit.

Första anhalten i stan var här...




Här hämtade mamma ut kort som hon lämnade in förra veckan vi handlade....hon är inte som mej för dessa kort var en del 2 år gamla...haha jag som tar ca 30 kort om dagen...




Sen parkerade jag här, vid Tingvallagymnasiet...mamma skulle till hund och kattshoppen och köpa nytt halsband till vovven. På detta gymnasium jobbar min mellandotter och jag slog en pling till henne, hon satt ute med sina elever och kom rusandes för att kramas lite...hmmm.




Nästa stopp blev här på Jysk...mamma skulle ha nya gardiner till rummet...men det blev som vanligt lite mer saker, vi är sådana vi kvinnor...lite lakan och örngott följde med gardinerna från affären. Nu skall vi sätta upp dem imorgon förmiddag...ja, jag sa vi för jag får hjälpa dem, de klarar inte det själva...jag har aldrig något problem att fylla mina lediga dagar inte...



Sen bara rakt över gatan, till Willys för att handla mat...vi brukar åka till lite olika ställen för att förnya oss lite, ibland slinker en kopp kaffe ner men idag bar det av hem för pappa skulle sätta på potatisen vid 12.00





Vi stannade till vid Alsters kyrkogård så att mamma fick komma till sina föräldrars grav, en blomma sattes och sen for vi vidare hem mot dagens höjdpunkt...maten...




Ungnötslever, på mammas vis, den enda jag kan äta för gör jag den själv så smakar den inte så alls...yammi...

Ja nu är jag hemma igen, skall sätta en bulldeg...imorgon blir det fm hos mamma och pappa sen skall jag försöka att baka matbröd, allt är slut i boxen...magen mår bäst av hembakat bröd med mycket smått och gott i...

Jag längtar efter gubben, men nu är det  bara 6 dagar kvar innan han kommer hem....skall försöka sätta mej ute menas degen jäser, så bäst att röra ihop den...återkommer....


Kommentarer
Postat av: Lina

Mysit att jag hann få se dig en snabbis förut! puss

2009-09-10 @ 14:36:03
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Yeo

Go dag du verkar ha haft!! Gôtt!! Vi var på Ditt Matställe idag och åt pasta med färsbiffar, gôrgôtt. Passa på och sitt lite och njut i solen också!! Vi syns på måndag! Há en go helg! Kram Yeo

2009-09-10 @ 14:45:16
URL: http://www.thebylunds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0