Mina vänner


Somnade vid 24 tiden inatt, sen har det varit så där med sömnen....Vid 05.15 åkte dotterns man på kurs. Då gick jag upp och kokade mej tea, är rosslig och snorig och fortfarande yr av och till. Kanske det är nacken som spökar. Ja gubben kommer hem idag så jag ligger kvar här i lägenheten tills han hämtar mig. Han skall få massera min nacke så får vi se om det blir något bättre, jag brukar ju bli så här ibland, är yr av och till och kan aldrig röra mig för snabbt och att åka karusell är otänkbart...ja avvaktar så får vi se om det ger med sig under dagen. Hoppas det....känner mig som en idiot som blir så här klen när detta händer. Törs inte vara ensam för man blir så olustig och vinglig. Ja nog om detta...

Har öppnat fönstret, det kom in frisk luft, skönt...men jag är ju van att ha tyst där jag bor, knäpptyst. Här är det en massa väsen, bilar som åker fram och tillbaka, tåg som kommer och går..utryckningsfordon och cigarettrök från någon granne bredvid...men det är skönt med detta nu när man inte vill vara ensam.
Detta ser jag när jag tittar ut genom fönstret hos dottern och mågen.



Jag är inte ensam här iallafall, dottern drog till skolan vid 08.00, men jag har ju alla dessa djur kvar hemma...dessa underhåller mej och de har fått lite pappbitar som de håller på och drar fram och tillbaka, det låter som det skulle vara ett helt flyttlass i lägenheten när de arbetar. De var så söta imorse till frukost när de fick varsin ostsmörgås...



Sally och Selma är två tamråttor...jag tycker egentligen inte om att ha råttor inne men dessa är riktigt söta.



Här tvättas det..oj vad de putsar och fejar sig själva...och sen blir det gymnastik, sträck och tenj...



Sen finns denna oranga skönhet i sin bur, hon sov fortfarande så det var mörkt i terrariet, kanske lite svårt att se men i mitten av bilden, det oranga är hon, liggandes bland grönt, skönt gräs.



Ja även två små gröna ödlor bor här, men det kunde jag inte se utan tog bara på deras glasburar.



Nej nu skall jag försöka sova lite, är så trött så det skall nog inte bli något problem...hoppas jag känner mig bättre när jag vaknar...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt o kunna vara hos Lina. Kan ju säga att jag hade inte fått en blund i ögonen med de djuren i lägenheten. Ja hade nog aldrig gått in där eller. Ja du så olika kan man vara. Men tur är väl det, så inte alla tycker samma:)

2009-09-15 @ 18:12:16
Postat av: Anette Andersson

Hej, skönt o bli ompysslad av dotera:). Men jag hade aldrig vågat sova i den lägenhet. Inte vågat vara i den överhuvudtaget, med dessa djuren. Usch, sådana tycker jag inte om varken ormar eller råttor:(.



Hoppas du mår bättre. Kramiz

2009-09-15 @ 18:29:17
Postat av: Inga M

Oj så mycket fyrbent sällskap Du har haft! Skönt att mannen kommer hem och tar hand om Dig nu! Det blir bra med massage. Hoppas av hjärtat att Du blir bättre nu, jag vet hur hemskt det är.

2009-09-16 @ 04:47:45
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0