Ryggläge


Idag är yrseln mycket bättre, men näsan rinner i stril ström, hostar och är väldigt risig i halsen...tänker nu ligga här tills jag är frisk...man är ju rekkomenderad att inte utsätta andra för detta och är man redan känslig så får man all annan skit också. Man skall stanna hemma tills man är frisk sägs det. Ja just nu skulle jag ändå inte kunna utföra något på jobbet annat än med en kopp under näsan då kanske...va trevligt vore det för de andra...nej fy..
Gubben kom hem igår och han har rosslat och hostat han också inatt, nyser och lever sjutton...ja ingen slipper tydligen detta.

Har inget roligt att visa er idag för ifrån soffan ser man bara tv eller datorn och den har ni sett tidigare, men jag kan visa lite vackra bilder från gubbens jaktresa från Hardangervidda.




Här stannar de alltid och fikar på väg upp, detta är sjön som heter Seljordsvannet.




Här står det en skock med vildren uppe på fjället...det är vildren och ripa som skjuts under de 10 dagar han är borta.




Här utförs morgontvätten...iskallt och så klart och fint, detta vatten kan drickas.



Gubben laddad för en dag på fjället. De har haft väldigt vackert väder hela tiden detta år, det brukar både snöa och blåsa annars.




Det fiskades även en hel del under tiden då det är anställda fiskare med
, det skall dras upp ett antal kilo varje gång de är där....




Så dessa dagar äts det mycket fisk, stekt, gravad, kokt, inlagd...ja allt, och allt smakar gudomligt, tänk er färsk öring, eller örret som de säger i Norge.




Här hornet av en ren, denna gången sköt inte gubben någon ren utan det var bara ripa för honom...




Nu är han hemma igen för denna gång...nu väntar älgjakten snart...ja om 4 veckor smäller det...

Nu skall jag koka mej en kopp tea igen, med mycket honung i...halsen är inte rolig om man säger så...
istället för att ungarna tagit hand om mej så gör gubben det nu, han jobbar hemifrån resten av veckan...å va glad jag blev över det...nu skall jag bara bli bättre och bättre...


Kommentarer
Postat av: Ninni

Usch har du fått skiten du med, din stackare!

Hoppas du kryar på dig snabbt...kramen

2009-09-16 @ 17:12:14
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Krya på dig vännen!!

Jag har hållt på i en vecka nu...

Och är fortfarande inte bra.

Men ligg kvar, det gör du rätt i!

KRAM på dej!!

2009-09-16 @ 22:40:48
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Helga

Det var många läckra bilder!!! Fortsätt krya på er nu!!

2009-09-17 @ 09:00:14
URL: http://helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0