Skogen


Tänk va underbart vi har det som bor i skogen...ja, kanske inte mitt i men det tar inte många minuter så är man i storskogen, bara gå över den lilla vägen, sen över gärden, förbi tjurarna....ja sen är vi där




Har ni sett på tokarna, de har klivit upp på foderbordet...ja det var kanske lätt att ta sig dit men nog inte fullt så lätt att komma ner igen...




Här var vi inne i skogen, och genast gick vi på kantareller...stora, torra och fina...man kan inte låta bli dem och genast var korgen full, igen...som varje kväll...fast igår blev det trattisar...som nu ligger på tork.




Fina och granna sitter de där under mossan...vi var inte ensamma denna kväll i skogen, vi hörde herr älg bredvid oss hela tiden och spår efter honom i den blöta mossan.





Vi vände hemåt igen, skönt med en kvällstur i skogen, det var ju helt underbart ute ikväll, om bara vi sluppit alla mygg..





Snart är vi hemma, här passerar vi gubbens projekt som nu snart är klart, han skulle lägga de sista stenarna nu när vi kom hem från skogen.





Japp då var man hemma igen då...bara över den gamla vägen så är man inne på gården...mitt älskade hem, mitt Duvnäs.






Idag har vi beställt fönstrena till kuvösen, om 4 veckor skall vi få dem...å vad jag längar...sitta där med en kall öl och levande ljus...och en bok...snart går det i uppfyllelse.





Dagens skörd...4 liter....




Gårdagens trattisar på tork...blir gott till såsen det i vinter...

Förresten lite reklam för mina barns bloggar...lhlettenstrom.blogspot.com och dansarn.se...besök dem...

Nu lite tea och smörgås, sen dusch och snarklåda...so long.




Kommentarer
Postat av: Mia

Ja tänk vad jobbigt det är med all denna svamp som man bara måste plocka :)

Tänk alla krakar som ingen svamp har vare sig i frysen eller skogen.

Till helgen får vi främande från Söderhamn och hon ska hit och plocka svamp bla. för där är dom inte lika botskämda med gula kantareller som oss.

2009-09-01 @ 21:32:32
Postat av: LottaM

Tassar in tyst och stilla vill ju inte väcka någon så här på kvällskvisten. Skogens konung vakar över skogens gula guld, men så gott det är svampstuvning på en varm macka muuuuums.

Blir riktigt avundsjuk.

Smyger tyst ut igen och lämnat några ord efter mig.

Ha en bra kväll!

2009-09-01 @ 22:15:46
URL: http://resagnomlivet.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Kolla min blogg då...

Kramis!!

2009-09-01 @ 23:34:25
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Helga

Underbart med den fina svampen - det blev en kantarellmacka här igår kväll. Vad är det maken din gör med huset?? Lagar??

2009-09-02 @ 08:47:23
URL: http://resaisverigehelga.wordpress.com
Postat av: Thomas

Får ni aldrig nog av svamp? Börjar nästan likna mani...

2009-09-02 @ 10:27:52
URL: http://www.thebylunds.com
Postat av: Karl

Hehe, tack för reklamen! Och jag håller med. Det är mitt älskade hem också! Sa jag för övrigt att jag lagade till måndagsmaten med duvenäs-kantareller?

2009-09-02 @ 12:57:38
URL: http://dansarn.se
Postat av: Anki

Kära nån plockar ni kantareller vareviga dag där i skogen tar det aldrig slut!

Vore jag där skulle jag ge mej i väg och plocka en korg jag oxå, förresten jag skulle nog fråga först, för det var väl eran skog,hahahaahahaha!

Men det är ju så jättegott med kantarellsås eller stuvade kantareller, mums säger jag!



Kram o Natti Natti

2009-09-02 @ 22:44:56
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: ejmis

Vilken otrolig svampskog ni måste ha runt hörnet!!

2009-09-04 @ 11:51:50
URL: http://ejmis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0