Skidor, skidor, skidor


Melodikrysset avklarat för denna lördag också, inskickat och klart, då är helgen igång då...

Kvällen igår tillbringade vi tillsammans med alla ungar och deras respektive, vi var ute för att fira Fridas kille som fyllde 34 år...



Denna skylt stod utanför restaurangen när vi kom...Mongo buffe...haha va vi skrattade...vi var alltså på Mongolian här i stan och någon hade roat sej med att sudda bort lisk efter mongo...alltså mongolisk buffe...



Här sitter vi alla uppradade och väntar på att få gå och ta till oss maten...för er som inte ätit här...man plockar till sej alla ingredienser själv och går sen fram till kocken som sen steker din mat.



Här står mina flickor och väntar på sin mat som håller på att stekas. Kan varmt rekommendera detta ställe, det är så gott..denna kväll var det fullsatt så kön till stekbordet var långt. Vi satt faktiskt kvar här i nästan tre timmar innan vi åkte hemöver, ungarna gick hem till sitt eftersom de bor i stan och gubben och jag for hem till vårt.



Tack älskade ungar för att vi fick rå om er...det är så mysigt när vi kan gå ut så här ibland...vi träffas ju ganska ofta hemma här hos oss men det blir liksom något extra när vi kan gå ut alla.

Nu Ninni skall du få se vart vi gjort av tv,n i vår ommöblering...här står den....detta är under melodikrysset här imorse, gubben sitter med krysset framför sig och kaffekokaren bredvid....



Och givetvis tv,n på, det är ju skidor....han älskar skidor. Så nu har han haft några bra veckor då det gått så bra för våra skidåkare, och speciellt då våra kvinnor, i skidskytte...

Vi skall ta bussen till stan idag gubben och jag, vi åker faktiskt redan vid 13.00, vi skall ut med vänner och äta sen går vi på hockey tillsammans. Skall bli jätte trevligt, hem tar vi sen hockeybussen om vi inte blir kvar och går på någon pub. Vi har sen 6 km att pulsa hem i snön i mörkret så jag hoppas inte det blir för sent. Ja det återstår att se hur det blir. Det får ni se imorgon....

Nu skall jag plocka ihop här lite, hänga en tvätt och sen gå i duschen för att göra mej iordning inför eftermiddagens trevligheter. Till bussen tar vi bilen så vi slipper gå både fram och tillbaka....nån måtta på motionerandet får det vara....känner jag mig rätt så dricker jag nog isvatten för att slippa gå i mörkret hem inatt.


Kommentarer
Postat av: Mia

Ja det är verkligen god mat där. Nu var det länge sen vi åt där, får nog bli det nästa gång vi är till stan. Det ser verkligen jätte mysigt ut med alla sammlade.

2010-01-16 @ 12:17:44
URL: http://miaimolkom.blogg.se/
Postat av: Inga M

Hur tog gubben Din ommöbleringen? Som en man?

2010-01-16 @ 15:47:30
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ingela

härlig restaurang, go kväll

2010-01-16 @ 21:49:12
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com
Postat av: Lena J

Om det är så, så är jag ju medlem i IOGT! På riktigt.... Det är bara att ringa om man behöver skjuts i iskalla natten!

2010-01-16 @ 23:43:47
URL: http://lejo53.bloggagratis.se
Postat av: Ninni

Nämen ser man på tv fick sin plats, blev maken förvånad när du hade möblerat om??



Vi hade kompisar som var och såg på hockeyn på pub i stan..sen kom dom hem till oss!



Mongolian är jättegott evigheter sen jag var där!



Ha en fin söndag..blev det isvatten?? Kramen

2010-01-17 @ 13:38:30
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Mongo???

Inte alls kul tycker jag... =(

2010-01-23 @ 21:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0