Slapparlördag

Eller vilken dag är det?...man blir alldeles dagvill av att vara ledig. Skönt att sova va länge man vill och att bara gå så här i slapparkläder hela dagen om man vill.
Imorse var gubben uppe tidigt, det skulle jagas...jag sov vidare, ända till halv nio...startade då med en stor balja kaffe och en skinkmacka. termometern står på -10 grader så idag får det bli en promenad efter middan. Denna kropp måste få sig en genomkörare, man blir ju helt försoffad och fettet växer runt kroppen...Nu skall det bort. Inte kan mitt barnbarn som kommer ut i april få se en mormor som en soffpotatis....nej, vi har bestämt gubben och jag att detta året skall bli ett år i motionens tecken...får se va länge vi håller det...haha.....



Så här ser det ut hos mej nu...ser ni vägen jag visade häromdagen, nu är den tillkörd oc fin, en riktig vinterväg.



Lite lustig plats jag fångade denna älg på, ser ni jaktpasset precis bredvid...här är idag full beredskap i skogen. Det jagas varg i Värmland idag, gubben gav sig av redan vid sjutiden imorse...

Här kommer lite snabba frågor och svar om mitt gamla och nya år....

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Gick över hängbron vid Neuswainstein...
2. Höll du några av dina nyårslöften? Nej säkert inte....
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Nej
4. Dog någon som stod dig nära?
Ja en del äldre släktingar. Och så Ville , vår hund
5. Vilka länder besökte du?  En hel massa länder på väg ner mot Lugano i Sweitz..sen Norge hos våra goda vänner.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Nej jag har allt
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? Finns många  datum, tex den 24 april då hunden Ville försvann från oss.
8. Vad var din största framgång 2009? Kommer inte på någon
9. Största misstaget? Kommer inte på något där heller
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Bara vanliga förkylningar, tack och lov för det.
11. Bästa köpet? Har köpt ny bil... 
12. Vad spenderade du mest pengar på? Bilen
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Ungarna gör mej alltid glad...när jag fick reda på att jag skulle bli mormor...tack...att få vakna bredvid älskade gubben.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Eriks finallåt i Idol...
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Lika glad, försöker att se allt positivt...varför skall jag vara ledsen när jag inte behöver.
16. Vad önskar du att du gjort mer? Motionerade
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Äta onyttigt....
18. Hur tillbringade du julen?
Hemma här i stugan med alla nära och kära runt mej...mys....
19. Blev du kär i år?
 Inte mer än jag redan är, otroligt kär i min älskade gubbe efter över 30 år.
20. Favoritprogram på TV? Inget speciellt....
21. Bästa boken du läste i år? Stieg Larsson böckerna alla tre
22. Största musikaliska upptäckten? Att Blender kom till final i Dansbandskampen och att The Playtones vann den...de är helt suveräna.
23. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? En resa
24. Något du önskade dig men inte fick? Fcik allt
25. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Reste med älskade gubben ner till Tanumstrand i Grebbestad...där var vi i tre dagar och bara slappade och åt gott. Satt ute i solen och njöt, Jag fyller år i juli. 
26. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Nej
27. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Lite mer tunika
28. Vad fick dig att må bra? Mycket, ungar, gubbe, sol, värme, resa, vänner mat...ja listan blir lång
29. Vem saknar du? Just nu mina ungar....
30. De bästa nya människorna du träffade. Har träffat många nya människor här på bloggen detta året, det uppskattar jag mycket. Träffade i februari en gammal vän jag inte sett på över 25 år...Anki. Du gör mig glad.

Ja vill ni så kan ni ta över dessa frågor, jag har själv lånat dem av en bloggvän. http://bumsis.blogg.se/

Nu skall jag ta påtår sen klä på mej och gå ut, solen börjar komma fram och det ser ut att bli en fin dag...
Ha det så bra alla där ute....



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Slappardag??

Hmmm... Här jobbas det för fullt!!!

Du kunde ju ha hälsat på mig på jobbet?

Kraam!

2010-01-02 @ 17:41:54
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0