Datorn är trasig


Min dator har lagt av, det är endare laddaren, batteriet eller så har datorn helt enkelt tröttnat på mitt bloggande, den har gått i strejk, sonen la ner säkert fyra timmar på den häromkvällen, plockade isär hela datorn för att se om han kunde se något fel, han är datatekniker så han ser sånt....tror  jag...haha...
Jag har ju en massa saker i den som jag inte vill missa, skall köpa en ny bärbar men jag vill ju ha allt med mig...pust, inte kul alls, nu har jag iallafalll tagit mej in på sonens dator, det är en konst vill jag lova, lösen hit och dit...
Det var ju en hel vecka sedan jag gjorde ett inlägg sist så ni kanske tror att jag helt lagt av mig sedan jag börjat jobba, nog för att jag är trott, så inni vassens trött, stupar i säng vid nio, är ju inte van att tänka nu för tiden och absolut inte att åka såpass långt varje dag.
Och så går det åt en massa energi till att varje dag ordna så att någon kan gå ut med Ville hunden, gubben är ju för det  mesta ute på resande fot så det blir jag som får ta den stöten, stackars grannar och vänner som får ta hand om vår hund. Denna helg skall vi försöka att renovera upp hundgården så att han kan sitta där om dagarna tills jag kommer hem, och sen får vi verkligen hoppas att han inte sitter där och skäller av tristess hela dagarna.

Annars fortlöper allt bra på jobbet, mycket att göra och en hel massa nytt folk att lära känna, bara män, finns bara en kvinna som är busschaufför. Sen finns en kvinna till på kontoret som tur är. På måndag skall jag och Platschefen till Kumla för att ha chaufförsmöte, skall prata lite löner med dem. Hoppas få in lite rutiner så att det skall bli lättarbetat.

Nu skall jag åka till affären, städa och greja lite i växthuset. Finns en hel del att göra på ledig dag...ja det vet ni ju alla som jobbar men jag hade nästan glömt bort det eftersom jag frivilligt gått hemma några år. Då behöver man inte göra  saker på en gång, man kan spara till nästa dag...





Kommentarer
Postat av: Ulrika

Synd att du inte kunde följa med på vårruset ikväll...
Vi kommer sakna dig!!!!
Puss och kram och krya på dig...

2008-05-15 @ 14:13:37
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se
Postat av: Ninni

jag förstår att ditt liv är helt annorlunda nu, men kul också antar jag??

Men du får följa med på bloggträffen jag har haft efterlysning på det tidigare i år!
Det är bara att hänga på!
kram

2008-05-15 @ 18:45:44
Postat av: Gisan

Jag förstår att det är en stor omställning. Jag trodde eventuellt att jag skulle dra igång här snart. Men det blev "uppskov" till efter sommaren. Kramar...

2008-05-16 @ 07:59:10
URL: http://gisans.blogspot.com
Postat av: helga

Hoppas det löser sig med datorn snart!! Mycket nytt det verkar vara med jobbet... snart går nog allt lätt men jag förstår att det kan vara knepigt med vovven.

2008-05-16 @ 16:58:11
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Monica

Fy så trist att vara utan dator. Jag köpte en ny bärbar för ett tag sedan och är supernöjd med den.

Just av den anledningen jag inte längre har hund - det blir för "knöligt" då man jobbar.

Du dyker väl upp då du sitter bakom nytt tangentbord...ha det gott tills dess.

Kram

2008-05-16 @ 18:26:36
URL: http://mjsson.se
Postat av: Inga M

Utan dator kan man fort få, inte bara abstinens, utan ren panik. Hoppas jobbet är roligt också och inte bara jobbigt. Alla jobb är nog extra kämpiga i början innan man får lite rutin att vila upp sig i. Ha det så gott i helgen!

2008-05-17 @ 00:04:28
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Jigsaw Games

Interesting site. Worth the visit!

2010-01-11 @ 14:24:13
URL: http://jigsaw-games.tk01.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0