Födelsedagskräftskivan




Igåreftermiddag samlades vi hos syster Bettan för att fira alla av oss som fyllt år under juli och början av aug, samt att lilla Mira har blivit döpt.
Vi slog till och gjorde en kräftskiva, vi var 16 st och delade på 6 kg kräftor och 2 kg räkor...mums...



Här är en del av läckerbitarna...idag har jag skavsår i munnen men vad gör väl det.



Vi hade även pajer och kräftsnittar och givetvis Bettans hembakade bröd med västerbottenost till.



De två minsta på kalaset, det var lilla Mira (den minsta) som döptes när vi var i österrike, hennes pappa fyllde år 080809, farfar till Mira fyllde 080806 och så jag då som fyllde när vi var i österrike, alltså var det mycket paket som delades ut igår..


Idag var vi uppe tidigt, gubben skulle iväg på jaktstig, sen möte direkt efter...jag skall faktiskt iväg och hämta 4 kg levande kräftor idag som jag sen skall koka, eller rättare sagt mamma skall koka för jag och peter skall på 50 års kalas så detta deligerar jag ut, fy mej...men mamma sa, jag har inte gjort detta på säkert 40 år så det skall bli trevligt, kom du hit med dem..tack snälla mamma..
Imorgon när de blivit kalla så skall jag förpacka dem 20 i varje burk sen frysa ner dem, gott att ha under året när det blir mörkt och ruggigt...


Kommentarer
Postat av: Lina

Hmmm...Sebbe fyller faktiskt år idag; 080809. Så det så! ;)



Tack för en mysig kräftkväll! puss

2008-08-09 @ 10:43:10
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Ninni

Det kalasas på var och varannan blogg!



Färska kräftor..va gott! Grattis till dig i efterskott..ha en toppendag, kram

2008-08-09 @ 10:43:49
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har ändrar till dagens datum, givetvis fyller Sebbe år den 9 aug..kicki

2008-08-09 @ 11:00:12
Postat av: Ulrika

Mmmm... vad mumsigt det ser ut...

Man blir lite sugen!!!

Löste melodikrysset idag, ännu en gång utan dig..:(

Kramis!!

2008-08-09 @ 18:41:17
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0