Höstfesten



Lördagkväll hade vi höstfest i bygdegården i byn. Höstfesten har varit helgen före eller efter älgjakten i väldigt många år.
Detta året blev det helgen efter älgjakten. Jag har ju varit krasslig denna veckan så jag har inte kunnat vara med flickorna i festkommiten och hjälpt till men kände mig såpass pigg så vi åkte dit gubben och jag.  Vi hade detta året westerntema med line danse.....roligt var att alla 56 som kom var utklädda till cowboys och indianer....samt en del mexikanare..



Här bjuds det på mat, chili con carne med ris, grönsallad.  Riktig cowbojsarmat...

Vi hade förra året en linedansare med på festen, han bor här i trakten och lovade komma även detta året. Man måste verkligen ha tungan rätt i munnen för att komma åt rätt håll.



Vi fick nu ett papper av honom med alla turer på så nu skall det hårdtränas på linedance...men vem tar kommandot,....Carola eller Stinta....



Det var ju givetvis annan dans också, här gubben och jag i en bugg sväng..



Här hänger gubbarna i baren, en hel trasmatta hade fått offra livet för denna mexikanare...den hängde med hela kvällen.



Vilken flott cowbojsarhatt va...rosa med blingbling och svandun...

En himla trevlig fest, god mat och massor av goda vänner, en och annan duell med laserpistol (leksaks förståss)...
lite kiv med vattenpistol mellan cowbojsarna och indianerna...precis som det skall vara...

Idag söndag (tack för den extra timmen idag) städning av festlokal. Alla lite sega, men när man är ett gäng som känner varandra så väl så gör var och en sitt, snabbt och lätt....sen avslutning med kaffe och macka.
Tack alla för en super duper kväll...jag blev pigg i ett nafs, trots att jag körde, haha...och tack Annie för att jag fått låna bilder av dej.



Hej då alla, hemskt bild på mej men det bjuder jag på, mitt i en tugga med mat, chili con carne i hela munnen och rund i ansiktet som en fotboll.  Ha en fortsatt fin söndagkväll...

Kommentarer
Postat av: Ninni

Vad ni har många roliga fester!



Skönt att du känner dig piggare...ja visst är Alfie mysigt, nää laxen har jag aldrig provat men däremot planksteken.

Köttets lustar är också skitgott!

Kram

2008-10-26 @ 18:40:02
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Lina

Världens goaste mamma med mat i munnen iallafall ;)

2008-10-26 @ 20:54:26
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: helga

Vad bra att du kunde vara med på festen :)

2008-10-27 @ 00:28:52
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: evans

I byn där jag bor har vi också höstfest, men er ser mycket roligare ut!

2008-10-27 @ 15:38:21
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: evans

Tack för din snälla kommentar hos mig :)

2008-10-27 @ 18:40:00
URL: http://evans.blogg.se/
Postat av: ulrika

Såååå fiiin i den hatten var du!!!

Ja, vi ska krya på oss nu, så vi orkar med resan.

Puss på dej!!

2008-10-27 @ 19:54:51
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0