Jag har sett den...


Filmen, luftslottet som sprängdes.....

Poster Luftslottet som sprängdes (2009)

Har inte riktigt bestämt mej än för vilken av filmerna jag tyckte bäst om, tror faktiskt att den andra filmen var bäst...men, nja, jag vet inte....tar ett tag innan det lägger sig, vi skall faktiskt se filmerna i ett sträck när vi får tid nu under julen...ja iallafall de två första för denna film kanske man ännu får vänta på ett tag.

Men ni som är sugna på att se den...kul med lite diskussion efteråt...

Denna helg har vi bott i stan hos syster och svåger, de hade fest igår för bla syjuntan och en del andra...vi var fullt hus, eller lägenhet kanske man skulle säga.



Här står hon kära syster i sitt fina kök, dukat och klart inför kvällens kalas.



I detta rum har vi sovit inatt...fina, varma färger...



Mysigt rum va...högt i tak, stora pampiga fönster....här skall vi även vara på nyår i år...



Syrrans goda buffe. Hon har alltid så mycket spännande mat som man får smaka på...



Här spelar vi spel...uppdelade i två lag, kvinnor mot män...sen de tre bästa kvinnorna mot de tre bästa männen...svågern tog hem segern till slut....ja gud va vi skrattade denna kväll...

Innan vi gick på bio idag så passade vi på att gå till mariebergsskogen på julmarknad...ja vi har sägert gått 5 km idag, jag känner det i mina fötter och knän.



Ja inte får man någon julstämmning av denna bild va...kladdigt och blött...

Nu skall vi koka den sedvanliga kvällskoppen te...sen skall jag packa inför morgondagen, vi skall iväg och äta julbord med jobbet imorgonkväll, vill ju svida om lite...


Kommentarer
Postat av: Monica

Har tredje filmen kvar att se - alla är bra men inte är de så bra som böckerna inte.



Hade tänkt mig till Mariebergsskogen i dag men det blev inte så. Hoppas du får mycket gott på Julbordet i morgon.

2009-12-06 @ 23:05:50
URL: http://mjsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0