Pust va mätt jag är....


Idag vid 10 tiden åkte mellandottern och jag ner till mamma och pappa, det skulle förberedas inför julmiddan med alla mina syskon, deras barn och barnbarn...vi blev 28 st.
Alla skulle komma vid 13.00 och då skulle det vara klart med duktning och matlagning...lilla mamma hade gjort mat hela veckan som vi nu värmde och plockade fram. Det finns en väldigt fin samlingssal där de bor som vi kunde använda.



Här har vi börjat avnjuta den goda maten.



Lilla mamma och pappa...finast...



Roligt att vi kunde träffas alla, det är så lång emellan som vi alla fyra syskon kan träffas nu för tiden. Vi har en gång varit 5 syskon men vår storasyster gick bort för några år sedan.



Som vanligt ville alla se Karl och Sofie dansa, de ställde snällt upp men det är inte lätt att få dem på bild när de dansar..

Ja det blev en väldigt lyckad dag, alla rullade från festen och vi var hemma igen vid 17.00..efter att vi städat och gjort klart. Nu är det jul nästa gång vi träffas alla, ja nästan alla....

Imorgon tredje advent har vi tänkt gubben och jag att åka til stan och handla lite julklappar...får se hur det blir för vi är båda lite halvkrassliga...börjar få ont i halsen igen och rossliga i bröstet....det får nog bli en wiskey nu tror jag, till tekoppen...

Fin lördagskväll på er alla, jag skall titta på Dansbandskampen, ringa massor av gånger på mina favoriter Blender...gör det ni också....klart de skall till final.


Kommentarer
Postat av: Monica

Oj så roligt att kunna träffas så många på samma gång för en god måltid. Måste varit en hel del jobb med all maten.



Skål på dej... men jag tar ett glas rött

2009-12-12 @ 20:01:46
URL: http://mjsson.se
Postat av: Lizaloop

jag ser på robinson istället för dansbandskampen jag...

Sgå urtrevligt ut på eran lilla fest, alltid trevligt att samlas allihopa så där under trevliga omständigheter!

2009-12-13 @ 10:24:07
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Ingela

Så kul det är när man kan samla hela släkten, ni är ungefär lika många som vi när vi samlas. Då är det svårt att få rum i ett vanligt hus/lägenhet. kram på Er

2009-12-13 @ 18:11:01
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.comh

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0