Soliga lördag


Vaknade idag till strålande solsken, redan kl åtta...gick upp och grejade lite inför morgondagens kalas hos Lina. Gubben gick till skogen efter att gröttallriken var uppäten, han brukar göra det på lördagar för att få sej en genomkörare efter veckans kontorssittande. Kl 10.00 var det Melodikrysset med Ulrika och idag även Frida, kul,  (kanske jag även fått dej fast gumman).
Löste det lätt idag och skickade in det på en gång över nätet. Sen kokade jag kaffe och gjorde fikakorg,  drog sen också till skogen, med Ville hunden då givetvis. Vi gick till gubben och överraskade.




Här var det ju avverkat alldeles nyligen så nu skall det efterröjas, ved skall tas omhand.



Skönt att ha bakdelen på bilen att sitta i...här var det så varmt och skönt...



Har ni sett videkatterna, knopp som är så stora....och redan utslagna.



Gott med c vitaminer i solen...förr fick jag fräknar så fort jag gick ut i solen, men inte nu längre, kan det vara att man blivit äldre tro...



Här står jag som en michelingubbe och njuter i solen...hade det inte varit så mycket skare så hade jag lagt mig ner och gjort en snöängel....



Sen började min vandring uppåt, ser ni vad himlen är blå, alldeles kornblå, så vackert...



Här vände jag mig om, ni kan sen va högt jag är, fast ännu är jag inte till toppen av höjden, men det får jag ta nästa gång, det var så himla jobbigt att pulsa i all snö med skare så jag vände faktiskt här och gick hemöver igen, ni ser vårt hus i bakgrunden av kortet...

Hem till spisen efter ca 2 timmar i skogen, så himla underbart...detta behöver man verkligen, livsnjutning...
Stekte fläskkotletter till gubben kom hem...Sen packade vi in oss i bilen och åkte till sommarstugan i Gräs för att vattna blommor och kolla musfällor.



Lika underbart vackert där också, vi satt ute på verandan i solen ett tag och delade på en chokladbit (hoppsan)...




Istappar som hänger från taken i stugan, vassa som knivblad...

Nu skall jag strax gå i duschen, vi skall ner till syrran och svågern ikväll, äta smörgåstårta och titta på Melodifestivalen. det blev inget bakande idag heller utan imorgon måste jag upp tidigt för att baka, sen skall vi vara inne hos Lina och Daniel strax efter 13.00..
Ha en bra lördagkväll, passa på och njut....ta hand om er alla...


Kommentarer
Postat av: Anki

Vilka fina kort Kicki, videkatterna och istapparna, fick nästan en nostalgitripp utan kortet du visade mej, från Älvsbacka!

Kram

2009-02-28 @ 18:18:16
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: ejmis

Jag blir lite avundsjuk på er som har skare, här är det fortfarande mest kallsnö så det är jobbigt som sjutton att gå i scoterspåren.

2009-02-28 @ 18:19:20
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Linn

Det var så lite, hoppas det duger =)

Ha en fortsatt trevlig helg och ta hand om er.

Kram Linn

2009-02-28 @ 21:09:20
URL: http://linngabriella.blogg.se/
Postat av: Ingela

Härliga foton, det var lika vackert här i dag, vi tog ut kissarna på skaren men det var väldigt otäckt tyckte dom.

2009-02-28 @ 21:11:07
Postat av: Ulrika

Jisses vad bra vi är på melodikryss...

Löst även denna gång!!!

Skön dag idag, har också varit ute en bra stund i solen. Helt underbart!!

KRAM på dig!!

2009-02-28 @ 22:35:50
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: Inga M

Visst är himlen vacker blå nu på vintern! Jag kan inte se mig mätt! Roligt att få följa med på Din fina dag. Jag slås återigen av hur lika våra liv är till vardags, förutom att Du har barnen nära och är en del av Ditt liv, medan mina är så långt borta. Jag har inte sett några nästan utslagna videkissar än, måste kolla efter det. De kan ju har gått igång på den varma solen som vi har haft nu någon vecka.



Håller med om att det är jobbigt att gå i skaren. Det bär nästan men inte riktigt på de flesta ställen. När vi gick på sjön så pulsade vi en stund men kunde gå det mesta på plogat och det var vi tacksamma för annars hade vi inte orkat så långt.



Bilden med apelsinen nära var himla fin, det måste jag testa om jag kan också med min kamera.

2009-03-01 @ 07:28:48
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Visst är himlen vacker blå nu på vintern! Jag kan inte se mig mätt! Roligt att få följa med på Din fina dag. Jag slås återigen av hur lika våra liv är till vardags, förutom att Du har barnen nära och är en del av Ditt liv, medan mina är så långt borta. Jag har inte sett några nästan utslagna videkissar än, måste kolla efter det. De kan ju har gått igång på den varma solen som vi har haft nu någon vecka.



Håller med om att det är jobbigt att gå i skaren. Det bär nästan men inte riktigt på de flesta ställen. När vi gick på sjön så pulsade vi en stund men kunde gå det mesta på plogat och det var vi tacksamma för annars hade vi inte orkat så långt.



Bilden med apelsinen nära var himla fin, det måste jag testa om jag kan också med min kamera.

2009-03-01 @ 07:28:51
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Annica i Öjebyn ( Piteå )

Hej hallå en liten komentar till hela denna fantastiska sida, säger bara F.. va fin vilka bilder och så det viktigaste och bästa med hela sidan FÄRJESTAD LAGET I MITT HJÄRTA HEJJA FBK

2009-03-01 @ 09:09:14
Postat av: Anki

Ja, jag har gått hela dagen och känta att namnet inte alls var rätt! Så gick jag in på bloggen och fick se att ni skrev "Skallåsen", visst hette skolan så! Tack, det är så irriterande när man letar efter något i minnet och man inte hittar det!

Ja, ge mej mer nostalgitrippar! Det dök upp än det ena än det andra, jag gick många år tillbaka igår, hahahaha

Ha det bra och hälsa Peter

Kram

2009-03-01 @ 19:25:52
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0