Fredagkvällen


Slut på denna veckan också, oj va de flyger iväg just nu...just denna fredag hada jag läntat efter hela veckan...
ungdomarna skulle kommma hem till oss och äta och umgås under kvällen. De kom redan kl 18.00, jag hade ledig dag så jag planerade i lugn och ro. Förberedde redan på fm pajdeger och gjorde rörorna som skulle va i. Skönt att kunna ta det lungt. Frida kom på eftermiddagen, vi åkte till loppis med lite grejer som blivit över efter hennes flytt...

Åkte sen hem och började duka...så här såg det ut innan de kom....



Och så här såg det ut en stund senare...



Här satt vi och gäste med magarna fulla av godsaker...detta åt vi..



En kyckling/baconpaj och en köttfärs paj...med en sallad till....

Till Lets Dance drack vi kaffe med glass och varma hallon....oj va gott....



Vill ni veta vad vi sitter och tittar på så gå in på www.vf.se, där finns en blogglista, tryck på Edwertz, skrolla ner till inlägget
Angående sport som dans...kolla på det...det är en reporter som intervjuar min son där, allmänt kallad snyggKarl,,,sonen jobbar ju på tidningens it avdelning och nu ville Christian intervjua honom...skojit och vi skrattade glatt...sen om ni vill se uppföljningen så är det det första inläggget på samma sida...då handlar det om dansband...för alla som inte vet så är ju Karl dansare så han tycker naturligtvis att dans är sport.

Ja detta var vår kväll, som slutade vid halv tolvtiden...ungarna åkte hem till sitt och gubben och jag kröp ner nöjda mellan lakanen...det är så underbart att ha dem hemma ibland......tack mina godingar för att vi fick låna er en hel fredagkväll...

Nu sitter jag här, lördagmorgon, just löst melodikrysset  med kompisen Ulrica som vanligt en lördagmorgon,
 vi löser över nätet och konfronterar varandra över msn ..gubben har åkt till skogen också som vanligt en helg...jag skall ta mej ut med hunden, det kommer lite snö och så blåser det nordan, men med ordentligt med kläder så går det....ev så blir det bio med delar av syjuntan i em....om orken faller på...

Håll i er alla som går ut så ni inte blåser bort....trevlig helg...

Kommentarer
Postat av: helga

Vad mysigt ni har det tillsammans hela familjen. Jag spanande in snygg-Karl också ;)

2009-01-24 @ 12:15:40
URL: http://helga1.bloggagratis.se
Postat av: Ninni

Ohh va gött att vara samlad hela familjen!



Fin dukning och maten såg urgod ut..tar gärna en bit för jag är hungrig!



Ha det gott..kramen

2009-01-24 @ 13:00:26
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag var inne och tittade på filmsnutten med intervjun. Vilken fin kille Du har! Trevlig var han också och vågade ge svar som han visste skulle vara kontroversiella i hans åldersgrupp. Det var starkt! Jag såg även intervjun om dansen, för den låg strax bredvid. Siktar Karl på ett jobb i media?

2009-01-24 @ 13:57:58
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Kul...

Men melodikrysset gick inget vidare du!!

Bättre lycka nästa gång!

Kram från Ulrika med K. Fniss...

2009-01-26 @ 21:04:21
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0