Den stora rivningen


Gubben han har rivit uthus idag, det gamla traktorgaraget har fått lämna oss...ja det har bara varit ett skal de senaste månaderna men idag föll det för kranen, till timmerkärran...



Här har rivningen börjat, på kanten av detta gamla garage har det även suttit ett utedass...



Här ser ni det, dörren på svaj...



Här räddar gubben det gamla fönstret, det kan jag säkert använda till något, eller va tror ni...jag älskar gamla fönster, målar man upp det så är det snyggt att hänga upp på en trävägg inomhus tex...mycket minnen i detta fönster.



Här faller det mer och mer...



Snart är detta garage ett minne blott...nu är det bara att börja renovera det som finns kvar...det är ju den gamla lagården där alla djur stod, innanför dörrarna som ni ser står fortfarande båsen kvar efter Majros och Rosa.



Här hamnar de gamla stockarna, hoppas någon vill ha detta som ved, spikena får man plocka ur själv, annars är det gratis....



Här faller även utedasset till marken...



Nu är det mest bara gammal skräp kvar, oljetank, gammal diskbänk...men nu är det iallafall nere. Detta har hängt som en mara för gubben så jag kan tro att han är nöjd nu.



Vill visa er min gamla skylt som hänger på uthusen, det är en kossa med texten välkommen på....kanske skulle man göra iordning den...eller också får den fortsätta se ut så här, jag älskar den som den ser ut....

Middag idag, fisk...gubben vill ha lax så jag får väl dra igång ugnen då regnet kommer precis nu...



Vårt köksbord pryds av stenen med texten, hem ljuva hem...min älsklingsljusstake och blommor, i kärlekens färger.

Ha en fortsatt fin söndag alla där ute.





 


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Skönt att bli av med nåt man har grämt sig över länge... Det blir fint!!

Kram!

2009-07-26 @ 15:21:02
URL: http://ulrika.olsson.blogg.se/
Postat av: Ingela

Hej ser att du har cult-ljusstaken. Jag har flera julsaker av just det märket hon som gör dem är så himla duktigt. Ja det gick bra med dem. Mest att min son blev lite förvånad. Han hade just haft möte och hade halvljuset på när han slog på helljuset stod råbocken där mitt på vägen en 120km väg med viltstängsel. Det var mest kylaren som fick ta emot det mesta. Känns så bra att det gick så bra. Han får åka ner till Falkenbergtrakten och hämta bilen om ca tre veckor. Kram

2009-07-26 @ 17:22:29
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.comh
Postat av: Ingela

Så nu är det sig inte likt i Duvnäs med andra ord. Fast sedan vägen drogs om känner jag inte igen mig så bra ändå. Kram igen

2009-07-26 @ 17:23:52
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.comh
Postat av: Mari

Ja vad ska man säga, hinner inte ens lämna byn förräns ni passar på att göra om den :-).

Det blir jättefint och skönt när en sak man tänkt göra äntligen blir gjort.

Kramar från Strömstad.

2009-07-26 @ 20:13:28
Postat av: Inga M

Den där koskylten är för läcker! Den skulle jag absolut satsa på att göra i ordning om den var min.

2009-07-27 @ 11:57:33
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: ejmis

Ko-skylten är underbar! Jag vet inte hur jag skulle göra...behålla den som den är eller fixa till...Hur gammal är den tror du?

2009-07-28 @ 03:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0