Hemma igen


Hemma igen, skönt, då får man sova i egen säng med egen kudde. det kvittar va skönt det är att komma bort och att få bo på hotell med allt vad det innebär..så är det alltid skönt att komma hem igen. Inte för inte man säger Borta bra men hemma bäst. Eller va tycker ni?

Igår kväll gick vi ut och åt, vi hamnade här...



Väldigt mysig restaurang som låg på Avenyn strax intill vårt hotell. Klockan blev mycket innan vi kom ut så vi orkade inte dra iväg någon längre bit, annars hade vi en Tapas restaurang som mellandottern rekommenderat oss. Tar den nästa gång vi kommer dit.

Idag drog gubben till kontoret igen för möte...jag drog ut....gick faktiskt på Turmässan, när jag ändå var här i Göteborg så passade jag på. Å min gud va stort och va mycket, 101 länder var representerade och alla hade de flera montrar. Kolla bara hur det såg ut i Thailands stånd....blommor överallt, och givetvis orkideer.



De olika länderna hade byggt upp något speciellt från sitt land, jag hade några trevliga timmar här och kånkade med mej en hel del därifrån..som tidningar och brochyrer. Ville man ut och resa NU så fanns det sista minuten resor för nästan ingenting...



Härifrån gick jag....fortsatte min färd ner mot avenyn där vårt hotell låg.



Gick förbi denna ståtliga staty, är ni med var jag är....Karl Milles Påsejdon...På Götaplatsen.



Fortsatte ner över Avenyn och gick sen förbi statyn på Charles Felix Lindberg...en rik affärsman från Göteborg, står strax utanför botaniska trädgården längst avenyn.



Här gick jag över kanalen innan saluhallen...stannade sen för kaffepaus där vid saluhallen...skönt i solen och även skönt för trötta fötter och ben...ganska mör efter 2 dagars gående i Göteborg....



Middagen idag åt jag på en kinarestaurang, mums va gott....igår åt jag thaimat...kanske kan det bli svensk husmanskost imorgon...

För då skall jag till jobbet igen...men det är fredag imorgon och snart helg igen....
Tack Frida gumman för att du tog hand om Ville pille åt oss så jag kunde följa med pappa på jobb....

Nu väntar andra perioden på hockey...heja på FBK....kramen









Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja, så är det alltid...

Borta bra men hemma bäst!!!

Välkommen hem!!

Kjamis!!

2009-03-19 @ 20:28:13
URL: http://ulrikaolsson.blogg.se/
Postat av: ejmis

Alltid trevligt att åka bort men helt underbart att komma hem sen.

2009-03-19 @ 20:34:34
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Inga M

Roligt att se bilder från Ditt Göteborgsbesök, en del var bekant men en del inte.



Matchen såg vi också, i alla fall på slutet. Det var spännande men gick ju vägen till slut!! Vi ska på nästa match i morgon lördag och äta mat i restaurangen och fira en god vän! Hoppas det blir vinst då också!

2009-03-20 @ 06:52:55
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: LinaL

Åå va härligt det ser ut! Nu har du verkligen fått kvalitets-egentid! Härligt! puss å tack för leveransen av väskan ;) puss

2009-03-20 @ 09:43:42
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Lisbeth

Så skönt att bara knalla runt i flera dagar och må gott! kram!

2009-03-20 @ 12:28:25
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Kristina

Roligt att möta våren i Göteborg...Tur mässan är en upplevelse...förstår att ni hade det gött.

2009-03-21 @ 13:32:53
URL: http://stugliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0