Fredag, skönt...


Gubben och jag kom hem från resan igårkväll...syrran och svågern kom hit till oss vid halv sju och vi planerade lite inför vår Lugano resa i sommar, den kommer nu närmre och närmre...vi har tänkt att ta 3 nätter ner och vill då ha boendet klart så vi bara kan ställa in GPS och åka...vi brukar boka innan för det är fruktansvärt att komma sent fram och det inte finns något ställe att bo på, vi har varit med om detta en gång och det var en mardröm.

Vår resa till Götene och Skövde blev väldigt bra, vi har haft bra väder hela tiden om än storm så var det iallafall sol.
Gubben jobbade igår på kontoret i Skövde och jag hade egentid....underbart...vandrade runt lite i den fina parken som låg strax utanför hotellet.
Rododendron som blommade i massor, underbart röda..



Just denna röda färg tycker jag är den vackraste av färger.



Denna staty/fontän stod mitt i parken, strax bakom ser ni kyrkan.



Detta köpcentra låg mitt inne i Skövde, väldigt mycket bra affärer här inne...



Här sitter jag på det cafet som gubben och jag satt dagen innan, med en stor balja tea och en grov smörgås med skinka på, smakade så gott, egentid, hmmm...utanför fönstret såg jag hur folk handlade på torget.

Gubben hade jobbat klart på eftermiddagen så då åkte vi sakta hemöver, stannade efter vägen och åt en bit mat.

Vid halv tolv somnade jag skönt i min egen säng....upp och jobba idag...hemma igen vid 18.00, åt en tallrik med gröt, läste tidningen och sen ut...i det sköna vädret, det har varit sol hela dagen....jag hade bestämt att innan jag fick ta kvällen idag så skulle stolparna till verandan iallafall grundmålas en gång.



Imorgon skall det grundas en gång till, sen skall den vita färgen på...ljust och fint...men aj va slut man blir i armen och axlarna. Pingstafton imorgon, för 25 år sedan gifte jag mej då med den underbaraste av gubbar...då var pingst 9 juni...så vi firar inte silverbröllop förrän då...



Slutar med en bild av den vackra röda rhododendron från Skövde. Trevlig pingst alla...

Kommentarer
Postat av: Anki

Ja ha en trevlig pingst du oxå med nära och kära



Kram

2009-05-30 @ 11:34:38
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Ingela

Så kul Kicki, vi gifte oss också för 25 år sedan. kram o trevlig helg Ingela

2009-05-30 @ 19:43:16
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0