Regn regn regn....


Himlen är öppen, regnet vräker ner, inget fint vår regn utan det öser ner, kallt och ruggit. Tur man har tak över huvudet och värme i huset.

Ledig dag,,,då skall man städa, måste man det, jo det måste man....dammade av det viktigaste och drog dammsugaren över golven. Ja, jag drog faktiskt moppen efter också...Nu är det gjort för denna gång.

Jag satte på lite Larz Kristerz till, måste komma i dansbandsstämmning...för nu skall det fortsättas med SM passen, har nu 400 kvar och de tänkte jag klämma idag...det går lättare med bra musik till när något är långtråkigt...man kan liksom dansa till stansningen av korten....ja skulle någon se mej så trodde de att jag var totalt tokig...ja värre än vanligt då.

Idag känns livet lite lättare...inte så ont i axlarna idag...de sitter lite längre ner, nästan mellan öronen nu. Det är fredag och gubben är hemma hela helgen. Bara det gör en ju på gott humör. Till veckan så åker jag med honom på tjänsteresa några dagar till Helsingborg.  Jobbar inte hela veckan så det går ju bra och så är det skönt för honom att ha mej med ibland, ja han säger det själv.....haha.....kanske det finns något bra shoppingcenter där att fördriva tiden i menas han jobbar. Är det någon som har något att rekommendera. Vi skall bo på Scandic nära centrum. Ikväll skall vi till min kära syster som fyller år idag...(Grattis min älskade lillasyster....om du visste vad jag tycker om dej)....
där blir det säkert något gott att äta. Hon kan detta med mat hon....alltid något nytt och spännande.



En vacker kvällsbild över vår sjö Örten....

Det enda som är bra med dåligt väder, det är att man slipper se den förbaskade fullmånen som nu är här, jag känner av den i hela kroppen men jag slipper se den...den förföljer mig annars, jag dras till den hela tiden...kanske därför jag varit så gråtmild några dagar.....

Nej tillbaka till Larz kristerz så jag blir klar någon gång....efter det skall det helghandlas...och en tur till mamma och pappa. Skön fredagkväll på er där ute....

Kommentarer
Postat av: Lina

Men det står ju inget om vilken stad ni ska till. Då är det inte lätt att rekommendera dig nåt ;) hihi, din tok!! ;)

2009-05-08 @ 14:00:21
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Anki

Skrev du inte att du skulle till Helsingborg, tänkte på Linas kommentar!



Här har solen skinit men det har varit så himlans kallt



Kram

2009-05-08 @ 19:42:49
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Inga M

En fin bild på sjön har Du lagt in. Den var verkligen stämningsfull. Det är vackert med måne och fullmåne, även om en del människor, som Du, har ont av den.



Måste ändå mitt i sorgen vara bra att Du har en hel del annat att tänka på så att Du får lite paus i sörjandet. Man får ta sig det, även om det gör väldigt ont dessemellan. Vi har haft ett antal hundar, men det har också varit olika hur mycket jag har sörjt dem. En liten valp som vi hade bara ett halvår blev nog min allra käraste hund. Jag har fortfarande svårt att tänka på honom utan att gråta. Han blev överkörd och vi måste ta bort honom. Benet ville inte läka som det skulle och han hade blivit invalid om vi behållit honom. Det är så svårt. Det tog ett tag innan jag kunde ta till mig nästa valp i huset. Ändå dröjde det mer än ett år.



Suck! Så är det.



Ha en så bra helg det går!

2009-05-09 @ 01:20:07
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Min kära vän...

Jag sitter här och läser om din längtan och saknad efter din lille Ville. Jag önskar så verkligen att jag hade kunnat få krama om dig, och trösta på ett bättre sätt än bara så här... med några ord på en blogg!

Med klumpen i halsen... för jag blir så berörd av den kärlek som lyser mellan dina rader... så vill jag ändå ge dig en riktigt stor och varm kram i tanken... säga att jag finns här... och stöttar så gott jag kan.



Att få komma iväg några dagar och tänka lite på annat... kan vara ett bra myrsteg framåt. Hoppas verkligen att du får några underbara dagar tillsammans med din "gubbe"!



Varm varm kram... omkring dig nu.

2009-05-09 @ 08:56:55
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Ninni

Va kull att komma bort lite grann det kan du säkert behöva.



Ha en skööön helg..kramen

2009-05-09 @ 14:23:46
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ninni

Haha kull...kul heter det

2009-05-09 @ 14:24:02
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ninni

Nu står det lite mer om dieten...för det var väl du som undrade haha



Kram kram

2009-05-10 @ 12:55:29
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0