Kalas och ledig dag


Kalaset igår blev himla mysigt...vi började redan klockan 14.00 så ungarna kom här redan före tolv för att förbereda allt....vi hade ju delat upp lite saker mellan oss. Lina och jag gjorde pajerna...



Köttfärspajer, två olika, gjorda på älgfärs.



Här står hon födelsedagsbarnet och gör tårtorna...de hamnade på hennes lott.



Resultatet...smakade lika bra som de ser ut...blommorna som ligger på har Lina gjort av sugarpaste.



När Frida hade barnkalas som liten så visade alltid svågern teknade filmer...så det blev det givetvis idag också, tillsammans med en mugg popkorn...här sitter vi och tittar på djungelboken.



Här har vi dukat långbord så alla får plats.



Här är det paketöppnande, Frida har ett av sina kusinbarn i knät....



Här mina tre godingar....

Ungarna med respektive stannade kvar efter att alla åkt hem, vi pratade och mös en stund men vid 19.00 var alla så trötta, ungarna åkte hem till sitt och gubben och jag låg som paddor i varsin stol...vi lyssnade klart på den sista skivan vi hade kvar av boken, Luftslottet som sprängdes. Nu är det bara att vänta på filmen...attans va bra dessa böcker har varit, vi har lyssnat på dessa tre i sommar...och även hunnit med att se filmerna.
La oss vid 22 tiden då gubben skulle upp tidigt för att åka till Norge på jobb...det är mässa där som han skall vara på. Jag har haft ont i både ben och armar idag så det passade bra att ha ledig dag...

Vaknade och bestämde mig att efter frukost skall jag ta en promenad...trots att fortfarande ben värkte, ja faktiskt värker hela kroppen...det knakar och brakar...herre gud va stel man är.



Så här dimmigt var det när jag gav mej ut, men så skönt...jag är glad att jag tog tag i detta och kom ut en stund...



Hästhagen är bara blöt och äcklig...



Avslutar med att visa dörrkransen Frida gjort åt oss...den passar perfekt på vår gamla dörr...

Nu skall jag koka en kopp kaffe och sätta igång med lite arbete...har tvättat linnedukarna så nu skall de vikas ordentligt, de skall imorgon manglas.


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Mysigt ni har haft det. Tänk att åren går så fort? =) Jag ska prata med Estelle om råttorna, misstänker att hon vill =) Jag hör av mig! Kram!

2009-11-16 @ 13:10:48
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Vad roligt det var att få se bilder från kalaset... och självklart födelsedagsbarnet! Å vad snygg hon är... får man skriva det? Äsch, jag gör det iallafall - för jag tycker det!

Å vad händig hon är... fixar tårtor och dörrkransar som värsta proffset. Helt ärligt så kan jag säga att jag skulle då inte ha fått till varken det ena eller det andra!



Varm kram till dig, Kicki...

2009-11-16 @ 22:56:55
URL: http://himlastigen.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Å i ärlighetens namn så måste jag ju också säga att alla dina barn är vackra!!



Sov så gott, min vän..

2009-11-16 @ 22:58:43
URL: http://himlastigen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0