Ljus i mitt hus


Å hej å hå va det regnar, det fullständigt vräker ner...idag har vi varit med syrran och svågern till svågernS föräldrars grav i Filipstad. Vi blev klassblöta. Vi åkte till våra stugor i Pardis och Gräs för att kolla musfällor, i spöregn, var ner till loppis och blev klassblöta, sen åkte syrran och jag på ljusparty i spöregn...det är så mycket vatten överallt så snart kommer vi vara borta i allt regn, det kommer att bli en stor sjö av hela världen, vad kallas den sjön/havet då tro...världshavet....ja nu får det sannerligen ge sig snart med regnandet.

Som sagt vi var på ljusparty ikväll syrran och jag, Partylite, har ni hört talas om det, himla mysiga ljus med en hel massa goa dofter. Stearinet ligger i plastbehållare istället för det tunna vassa skal som är vanligt på andra ljus.
Brinntiden är mycket längre och ljusen saknar proteiner så därför kan allergiker och astmatiker använda dessa dofter. Detta var en nyhet för mej då jag inte hört detta tidigare.

Mina älsklingsdofter just nu är.



Ingefärspumpa....ingefära som kryddats med muskot, kanel och en antydan av bärnsten.



Kanel och lagerblad....



Vita snöbär....blandning av frukter och söta bär, toppat av en aning vanilj och musk.

Imorgon jobb igen, syrran och svågern har åkt hem till sej, nu sitter gubben och jag i varsin fotölj igen och slappar, jag har börjat få ont i halsen och känner att detta kommer nog ställa till elände...jag vill verkligen inte ha ngn skit just nu...har laddat med tea med ingefära och citron, toppat med masssor av honung...lönen skall skickas ut imorgon till de anställda så jag måste verkligen vara på topp.  Gubben han åker ut på resa igen några dagar.

Denna helg har varit supermysig, goda vänner, god mat och avkoppling...mycket skratt och flams....nej sjuk det skall jag inte bli...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0