Slö och slapp


Å herre min gud va trött man är efter en dag på jobbet, man åker tidigt (vid 07.00) och kommer hem sent (18.00), det är mörkt när man åker och mörkt när man kommer hem...november har varit för tråkig,,,bara regn och rusk hela månaden. Så skönt nu när man får tända lite ljus i fönstren, det piggar upp en hel del.



Inte orkar jag företa mig något alls när jag kommer hem, sätter på tekokaren och brer mig en macka, sen blir jag sittandes här i stolen, med benen i högläge och tidningen i knät, efter den kommer datorn dit. Orkar inte ens tänka på att ta mej ut på en promenad...som jag verkligen skulle behöva.
Gubben han åkte på styrelsemöte, ja han är 1 år yngre än mej så det måste vara därför han orkar....haha...
imorgon åker han redan vid 05.30 ut på resa, hur i hela fridens orkar han. Ja förresten jag åker nog med då jag också för jag har en massa att göra på jobbet som måste vara gjort, håller på att förbereda för ett nytt lönesystem och det är en hel massa som skall vara klart till imorgon då jag sätter mej i telefon med dem. Sen skall vi ha APT vid 14.oo och förarmöte vid 17.oo. Kvällen blir sen imorgon också och gubben kommer hem från sin resa sen kväll och då kan jag ju åka med honom hem. Jag ser så himla dåligt i mörker och tycker därför inte om att köra när det är svart...och regnigt eller snöigt....pjåskig kärring tycker ni säkert nu, men ser man inte skall man inte köra, ja i mörker då menar jag.



Skönt och rogivande med det levande ljuset, glöm bara inte att släcka när du går från det...

Mörker

Nu är tekoppen urdrucken, jag har vilat mej en timme, kanske skulle jag orka mej på att göra lite då ändå...en tvätt skall hängas, diskmaskinen skall plockas ur....ja man kanske tom skulle sätta på sej pannlampan och gå och möta gubben om en stund då han kommer från sitt möte...
Jag har fått klaga lite...sånt känns alltid bra, men jag vet ju att alla har det precis som mej, alla är trötta vid denna tiden, ingen vill annat än bara sätta sig som mej med benen högt...njuta och bara gå ner i varv. Det är en rikedom att kunna göra det, och jag har inga svårigheter med det, efter 1 timma så kommer orken tillbaka...

Imorgon när jag kommer hem så känns det precis som idag...jag vet...men herre gud, jag är frisk, har en familj med gubbe och ungar som jag älskar och som älskar mej, jag har ett hem, jag har ett jobb att gå till....inte skall jag klaga. Det kunde ju ha varit värre.

Hur gör ni för att gå ner i varv efter en lång dag...nu skall jag sätta fart, måste i säng i tid idag för att få sova mina timmar, imorgon måste vi upp vid 04.30...so long....



Å vad jag längtar efter färska jordgubbar, söta, stora, sommarvarma...ljuvligt.


Kommentarer
Postat av: Lina

För att varva ner så ligger jag i soffan. Då mår jag gott ;)

2009-11-30 @ 21:58:56
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: margit

Hej. Här kommer en liten NASTThälsning tilld dej!

ja visst är det jobbigt att köra i mörker...när jag åker till min Lasse elelr från ..til eskisltuna..5,5 mil.jättejobbigt!!Inte kul!

Kramen/Margit

2009-12-01 @ 01:35:30
URL: http://margitholm.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Ja men vi har väl rätt att gnälla lite...? Vill inte ens tänka på hur jag kommer att känna mig efter en vecka borta på jobb, men en sak är säker att det kommer att bli underbart att få komma hem. Mitt hem är min borg =)Och det är faktiskt inte ett dugg roligt att köra på kvällen, speciellt inte när det är blött och asfalten "äter" ljuset. Kram!

2009-12-01 @ 10:49:25
URL: http://kiraangel.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Visst är man tröttare nu än på sommaren....det hade varit konstigt annars... Men då gäller det att frossa i levande ljus och tänka på att om mindre än en månad blir det ljusare igen ;o)

Kram på dig

Margaretha

2009-12-02 @ 13:50:44
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0