Fredag....med rally och skidor.....


Fredag, ledig dag, hmmmm underbara känsla, brukar sova gott till runt 08.00....men denna morgon vaknade jag av ett ryck vid halv sex, hela rummet fylldes av ettriga getingar, en hel svärm.....ja kanske inte riktigt getingar, men nåväl rallybilar...med följebilar efter. Det är konstigt med rallyfolk, de åker lika fort på transportsträckan som de gör på specialsträckan....eller också tycker man det för de låter något så fruktansvärt....vi har dem ju som sagt bara några meter från sängkammaren och det är ju inte bara en eller två, utan flera hundra...och sen kommer det flera hundra till som följer efter...och alla däckbilar....ja herre gud. Vi brukar för det mesta få stanna hemma fredan när det startar för vid den tiden vi åker till jobbet är det som värst på vägen...

Jag tycker ändå trots att det låter fruktansvärt och att vi knappt inte kommer ut, att detta är folkfest. Förr var också vi ute och tittade här i skogarna, vi grillade och hejade på...på den tiden var det Björn Waldergård, Stig Blomkvist, Per Inge Walfridsson och Per Eklund...jag tror att det faktiskt är med även nu men kör nu som förbilar...rätta mej om jag har fel.

Gubben han har suttit hemma och jobbat idag, så vid lunch kom Frida hit och vi bestämde oss för att få lite frisk luft, solen har varit helt underbar idag. Peter han satt på sej skidorna och Frida, hunden Shawn och jag vi gick. Vi har ju hela gärdena att vara på och Peter han har skrapat upp en väg som timmerbilarna skall köra på när det skall avverkas här på skogen.



Han har längtat så länge efter denna stund....han köpte nya skidor igår och redan igårkväll vid halv åtta gav han sig ut. Kolsvart med pannlampa på...körde en runda redan då, och idag har han avverkat flera km. Frida och jag vi gick istället....



Röda och granna om näsan, men så blir man när man får frisk luft....haha....



Här drar de iväg gubben och hunden....



Är det inte vackert....

Eftermiddagen har jag och mamma handlat, vi har varit till mammas syster och firat henne. Jag träffade många goa människor där...ni vet vilka ni är....

När jag åkte hem nu i eftermiddag-kväll igen så mötte jag många rallybilar igen, och då blev det helt plötsligt väldigt svårt att korsa vägen för att ta sej hem, men med livet som insats så sitter jag här hemma i sköna stolen...fötterna i högläge...har faktiskt strukit några skjortor innan jag satt mej.
Till kvällen blir det en smarrig smörgåstårta, som jag köpt, den såg ut som ett hjärta...alla hjärtans dag ni vet....
den skall vi äta tillsammans med lets danse...
Imorgon blir det bakning hela förmiddagen då vi har hand om cafet på Holken på söndag, Blender spelar...klockan 14 skall vi jobba på loppis fram till 17...snabbt hem för dusch sen iväg på 50 års kalas.....skall bli jätte kul. Söndagen skall det bakas igen....sen danskväll.....och jobb i cafet.....
Ja ni ser, denna helgen den kommer att försvinna i ett vips, som vanligt alltså.....

Imorgonbitti hoppas jag att vi slipper getingsvärmen i sängkammaren, tror de åker annan väg då....




Kommentarer
Postat av: Carola

Hejsan. Här i Acksjön har Jens och Tommy gjort jättefina skidspår dels på sjön som går till Udden, och från båtplatsen fast på gärdena bort till jordgubbslänne och tillbaka.

2010-02-12 @ 21:54:14
Postat av: Yeo

Hej! Vad skönt det ser ut, heja Peter! Há det bra och kom ihåg våra loppispengar:)

Kram kram

2010-02-12 @ 22:28:14
URL: http://www.thebylunds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0