Lina 26 år


Idag fyller mellandottern Lina 26 år. Hipp hipp hurra för henne...



Lina hon föddes halv åtta på morgonen den 24 februari..förlossningen tog 18 timmar...jag hade varit inne på BB en månad tidigare för att jag började blöda...men allt gick bra och Lina stannade kvar till en vecka efter beräknad förlossning. Hemma här i Duvnäs satt Frida hos farmor Hanna och väntade på vad det skulle bli för baby...nu fick farmor bara vara med oss i 1 år till innan hon gick bort..men hon fick vara med att önska ditt namn, Lina Helen.
Detta år var det en mild vinter...vi hade inte mycket snö....du blev heller ingen stor skidåkare...trots att Frida gjorde skidspår mellan äppelträden här i Duvnäs. Hoppas ni haft en fin uppväxt hos oss...vi har gett er mycket kärlek.

Lina var en riktig goding från första början, hår som stod på ända, snuttade på två fingrar och snosade på farfars snusnäsduk...min dia kallade hon den för. Frida älskade lillasyster och var en riktig hönsmamma till henne..
Trots att hon hade kolik så var hon tyst, grät bara när det var som värst. Farmor la henne i vagnen och körde över alla höga trösklar så Lina låg och hoppade.

Nu skall Lina själv bli mamma om 8 veckor....vi skall bli mormor och morfar....lycka......

Grattis Lina till din dag....jag älskar dej.....du en av mina 3 underbara ungar. 




Kommentarer
Postat av: Anki

Så söööt hon var ju blond, eller?? Gose go



Kram

2010-02-24 @ 22:57:47
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Anki

Herre min je, om åtta veckor, hur fort har den här graviditeten gått! Det är inte sant!

Snart har du en liten bebis är gosa och snosa med! Du kommer att bli alldeles salig av lycka Kicki, det här är en lycka större än något annat att få barnbarn



Kram

2010-02-25 @ 20:20:53
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com
Postat av: Inga M

Att bli mormor är så roligt! Du har mycket spännande framför Dig även om det är en hemsk upplevelse i sig när ens barn ska genomlida förlossningssmärtor och man inget kan göra åt detta onda som mamma. Det gör nästan ont i den egna kroppen medan det pågår.

2010-02-26 @ 10:10:40
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Lina

Såg först detta inlägg nu, och nu sitter jag här med tårar på jobbet! hihi!



Jag har haft den bästaste uppväxten och ni är helt underbara föräldrar. Det vet ni!

Längtar så till om ca 8 veckor...man vet ju aldrig när han tänker sig ut. hihi!



Kram mammsen, snart åker vi!

2010-02-26 @ 11:56:51
URL: http://lhlettenstrom.blogspot.com
Postat av: Frida

Ja Lina... Tårar i ögonen har inte jag.. Dom rinner efter kinderna... Kag är så jävla blödig så jag dör på mig själv snart... Lillskruttan, tänk att du ska bli mamma!!! Jag kan bara erkänna att jag är mycket avundsjuk på er å ert kommande liv framför er. Jag är helt övertygad om att ni kommer bli dom bästa föräldrarna till lillgrisen, det är bara att se tillbaks på vår barndom å dra nytta av allt bra dom lärt oss, för vissa-typ mig- tog det ju lite längre tid att förstå å ta tillvara på allt "tjat" som jag trott mig höra,men det visade sig bara att det va livet dom försökte få oss att förstå... Å nog fan har dom lärt oss att växa upp till starka människor...Men som sagt även den starke har sina svagheter, jag är väl en av dom som tyvärr har lite jobbigare med dom, men du, min älskade lillasyster,du är en sån stark å bra människa på alla sätt å vis... Jag är väl inte den bästa på att visa det, å berätta det för dig, men du är min absoluta största förebild när det gäller många saker... Önskar så att jag fick lite av din styrka många gånger...Men vi alla 3 är helt olika människor, men vi har varann-genom vått å torrt!!! Det är få förunnat, det har jag fått lära mig genom åren,å alla upplevelser man gått igenom...

Älskar dig av hela mitt hjärta, å jag är så glad att jag har er som min familj,för utan er skulle jag gå sönder totalt!!!

jag är äldst av oss 3 men minst när det gäller den psykiska biten...Men jag kämpar på, en dag i taget...

Tack för att ni finns i mitt liv!

ÄLSKAR ER AV HELA MITT <3

2010-03-09 @ 11:55:18
Postat av: Tobiashelena

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.

2012-05-29 @ 12:29:51
URL: http://tobiashelena.bloglabel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0