Os invigningen


Klockan var ställd här i vårt hem på 03.00...vi skulle titta på os invigningen, eller åtminstone jag, gubben han sov av och till....haha...utslagen efter skidåkningen igår.

Invigningen började och man fattar ibland inte vart allt kommer ifrån, allt kommer ur golvet på något mystiskt vis...modärnt skalll det va....
Rätt som det var så kom det upp en massa indianer från de 4 stammar som finns i Kanada, från deras mark som os går på. De dansade runt i vackra kläder...vips kommer det upp 4 totempolar ur marken som jag mest tyckte såg ut som 4 fallossymboler...kunde inte se ngt annat än det och blev i stundens allvar helt fnittrig.



Bilderna har jag lånat från expressen...

Sen kom de tävlande in från alla länder, och då höll jag på att somna, sverige med S kom efter ca 30 min....inga vackra kläder att hålla ögonen på men rätt som det var så kom han där Foppa....han såg faktiskt lycklig ut.



Svenskarna var iallafall uppigande att titta på, de var gula och granna....mycket sång och musik, man hedrade den omkomne rodelåkaren, skickade upp björnar ur golvet, man flög lite dansade lite igen...sen kom man till elden....då skulle det komma upp 4 pelare ur golvet som bla Wayne Gretzky skulle tända på. Men upp kom bara 3 och där stod den kände hockeyspelaren utan pelare...ja de fick tänt på Os elden men det blev lite snopet, samt att det helt plötsligt blev svart i kanal 1 och utan förvarning gick man över till 2:an...



Snopet blev det också nu då jag skulle lösa Melodikrysset....nej det var Rally....och krysset kommer vid 12 tiden, ja då kan ju inte jag för då skall jag snart till loppis och jobba...får väl lösa det senare på nätet.
Ja  rallyt ja, jag trodde att vi inte skulle bli väckta idag av det...jo då....klockan sex började getingsvärmen komma igen....då hade jag precis lagt ihop mina gråblå...somnade en liten stund men jag får skylla mig själv som var tvungen att titta på invigningen inatt...får väl sova en annan dag...ikväll efter loppis skall vi på 50 årskalas.

Nu skall jag börja att baka....hinner göra några sockerkakor innan vi skall till loppis.
Gubben han har sitt eget OS han...han är med och kör skidor, på sitt vis...utanför på våra gärden kämpar han vidare, han är så duktig...



Kommentarer
Postat av: Ninni

Klockan tre då sov jag så gott så gott!



Blir mest irriterad på dom pampiga invigningarna dom kunde ha skänkt pengarna till Haiti istället där hade dom gjort nytta.



Ha en fin dag och kväll..kramen

2010-02-13 @ 12:34:56
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0