Semmeldagen igår


Missade någon att det var semmeldagen igår...inte jag iallafall...Efter jobbets slut igår så åkte vi till en affär ute på en stadsdel här i Karlstad, vi skulle åka till sonen på jobbet och överraska, han jobbar på en tidning här i stan och skulle jobba länge denna kväll och natt. Semlan för mej den skall se ut så här....




Men så gjorde inte dessa semlor...de var fyllda av en massa, ja tror jag fick 1 cm mandelmassa i min och bara en klick grädde på kanten...den var platt...de låg packade i påsar och man kunde ju inte stå där och välja påse och glutta i den före utan man fick ta en och vara glad....säkert hade detvarit stressigt för bagerit att göra så många men man kan ju inte sälja vad som helst...och degen var så söt...nej blä...
Ja tanken var god iallafall och sonen blev glad, vi fick träffa honom en liten stund och det var det viktigaste för oss..
Ikväll skall jag stanna på Konsum och köpa Hemgårdens semlor, den tycker jag är den godaste semlan...då blir det hetvägg för mej till kvällsmat. Gubben han stannar kvar på sitt jobb ikväll och kollar Os tillsammans med kunder och andra arbetskamrater...kul för dem att de hittar på något.  Återkommer ikväll...so long....


Kommentarer
Postat av: Ninni

Nää den semlan lät inte god!!



Jag åt ingen igår får bli en annan dag...kramen

2010-02-17 @ 18:50:27
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Ingela

mMken har försökt införa semmelmidagar här hos oss. Tydligen åt de semlor till middag när han var "liten" med oboy, ha har du hört oboy.!! Ok jag har försökt men det går bara inte. Tyvärr har han inte lyckats med sina/våra barn heller, så det blir mjölk till oss och sedan oboy till maken. ;-) Ja inte middagar heller för den delen, tyvärr.. Kram

2010-02-18 @ 20:39:09
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com
Postat av: Stella

Jag tycker att du har en skitfin sida! Har du lust så slå även ett öga på min :D.

2011-05-07 @ 17:58:50
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0