Bowling på Score


Idag min lediga dag...så himla skönt....jag har ingen bil hemma heller så idag blir det totalt ledig....jag brukar ju annars hjälpa mamma och pappa lite med handling denna dag och bara vara hos dem och umgås...veckans höjdpunkt säger de. Jag tycker om att vara hos dem, sitta och prata och söla kaffe...men som sagt det får vänta tills imorgon istället....
Gick upp tillsammans med gubben idag, eller rättare sagt han gick upp med mej...jag har inte sovit speciellt många minuter inatt då min yrsel kom precis när vi skulle lägga oss igår, brukar ju ha det så här ibland att det bara slår till, pang, bom...och visst förstod jag att jag skulle få det också denna gång.
Har i några veckor haft ont i nacken och högeröverarmen, alldeles säkert för att jag sitter hela dagen vid datorn på jobbet....ja och sen blir det ju också när jag kommer hem...en liten stund. Tror det är musarm, hmmmmm. Sen har jag en utsliten nacke och slarvar alldeles för mycket med träningen.

Nu till varför jag tror yrseln kom. Jo vi var igår ute med en kollega som skall sluta hos oss, vi var och spelade bowling, jag skulle ju givetvis bara vara med på en omgång, men det är ju så roligt. Hade redan efter att jag kastat första klotet fruktansvärt ont...men kastade bara vidare....tänkte en liten sväng där att nu kommer jag få sota för det, men när man har roligt då skjuter man bort det liksom....ja, jag fick sota för det och nu sitter jag här och är så där skör i huvudet som alltid efter yrselattacken. Ikväll skall gubben få massera så där som bara han kan göra...bort med det onda.
Har ni varit riktigt yra någon gång? visst är det otäckt.....



Vi tävlade kvinnor mot män...vi tog ledningen men strax på banan bredvid så gick gubbarna förbi oss...



Här kan ni se att för en liten stund ledde till och med jag..




Chefen han sopade banan med oss alla...vi sa att detta skall vi göra flera gånger och inte bara när någon skall sluta. Får väl så fort jag orkar börja hårdträna för inte skall jag förlora en gång till...nej upp till kamp..



Efter bowlingen gick vi på restaurang. Jag åt köttets lustar med råstekt potatis. Sköljde ner med en öl och en jäger. Köttets lustar består av oxfile, fläskfile och kycklingfile, till det tre olika såser. verkligen jätte gott.

Satt och babblade och skrattade tillsammans, tårarna rann efter kinderna ibland och nog förlängde vi våra liv med en massa år igårkväll.




Denna vackra blomma fick Y av oss. Lycka till nu Y med ditt nya jobb. Vi kommer säkert att ses framöver, och tack alla för en jätte trevlig kväll igår. Jag trivs mycket i ert sällskap.

För att komma igång här idag så gick jag ut för att få lite luft, en helt underbar dag med -9 grader, tänk va snö vi fått och imorgon måste traktorn fram här för att få lite väg. Allt är översnöat, väldigt vackert men nu får det räcka. Skönt med en promenad var det iallafall.



Så här ser det ut här på gården just nu, bara ett spår från bilen när gubben åkte imorse.



När barnen var små så älskade de dessa snöhögar, de åkte pulka eller stjärtlapp hela dagarna. Stora gärden att åka skidor på. Visst är det en rikedom att få bo så här med naturen precis runt knuten.



Kransen, som Frida gjorde till jul, den sitter fortfarande kvar på dörren...den får sitta för den är så vacker.

Nu skall jag börja göra något...först tar jag tag i tvätten...sköna fredag.

Kolla förresten min ena dotters blogg... http://www.lhlettenstrom.blogspot.com ....så fin....

Kommentarer
Postat av: Ingela

Att du får yrsel så ofta, usch så tråkigt. Jag har själv haft yrsel, virus på balansorganet och det är inte att leka med. Det känns som om man skall ,,,, ja du vet. Det är bara så otäckt. Min läkare har sagt till mig att det kommer och går i 10 år och han har/hade rätt. När andra har förkylningar kan jag få det på balansorganet istället. Nu har det gått några år (15-20) och jag kan känna av det fortfarande men inte lika illa som förut. Jag känner med dig. Kram

2010-01-29 @ 19:40:06
URL: http://ingelaaqvistbloggar.blogspot.com
Postat av: Yeo

Tack själv!! Jag tycker vi hade en kanonkväll. Kommer att sakna dig jättemycket, nu har jag ingen Kicki som sitter framför mig och förgyller min vardag. Jag VET att vi kommer att ses o hörs framöver ändå. Många kramar:)

2010-01-29 @ 21:40:25
URL: http://www.thebylunds.com
Postat av: Yeo

Tack själv!! Jag tycker vi hade en kanonkväll. Kommer att sakna dig jättemycket, nu har jag ingen Kicki som sitter framför mig och förgyller min vardag. Jag VET att vi kommer att ses o hörs framöver ändå. Många kramar:)

2010-01-29 @ 21:49:27
URL: http://www.thebylunds.com
Postat av: Yeo

Tack själv!! Jag tycker vi hade en kanonkväll. Kommer att sakna dig jättemycket, nu har jag ingen Kicki som sitter framför mig och förgyller min vardag. Jag VET att vi kommer att ses o hörs framöver ändå. Många kramar:)

2010-01-29 @ 21:51:00
URL: http://www.thebylunds.com
Postat av: Olavanette

Very Good Directory !!! Keep It Up.

2011-07-26 @ 11:03:42
URL: http://olavanette.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0