Brrrrr...det är så kallt


Det är så kallt när man vaknar på morgonen så det är en stor bedrift att ta sig ur sängen...man sticker ut foten från sängen, snabbt drar man in den igen och kryper intill den varma gubben...en stund till,,sen måste jag gå upp.
Ja så säger vi varje morgon, under veckan då måste vi ju upp väldigt tidigt eftersom vi åker redan vid sju...det ligger i regel på +13 grader på morgonen i huset och vi måste få upp lite värme innan vi åker. Pumpen orkar inte hålla vårt stora hus varmt under denna kyliga tid...vi har i regel runt -20 varje dag. Under helgerna är det ju inte så bråttom att gå upp men det blir heller inte varmt förrän vi går upp och tar oss ut till pannan i stallet för att börja elda..gubben tar första passet, snäll som han är....jag ligger snällt kvar och väntar på värmen, hmmmm.
Idag skulle ungarna komma på middag, alla utom Frida och Jimmy...de var här under veckan istället.
Det blev kalvstek med hasselbackspotatis, Gott.....



Ungarna dök i pusslet...snart är det klart...och blir det inte klart snart så plockar jag ihop det...är trött på att det tar hela bordet.



Skidor på tv...gubben och Danne sitter och kollar....



Fikat tog vi i soffan..satt och pratade och skrattade tillsammans en stund innan ungarna åkte hem till sitt, Sofi skulle vidare till Borås i kväll, hon går på textilhögsskolan där och skulle avverka några dagar innan hon kommer hem igen. Lina skulle på gravidyouga...

Gubben och jag skulle slänga ut julen ikväll...får se hur vi gör och orkar...granen är så fin fortfarande, den har inte släppt ett barr än sedan vi tog den, kan det bero på att det var en topp vi tog kanske...den håller på att slå skott istället...



Visst ser den fin ut....ja vi får se om den kanske får stanna inne till på onsdag...tomtar och annat är borta, jag har bytt gardiner och dukar, skönt när det är gjort.

Det har varit en underbar dag idag, solen har skinit från en blå himmel. Jag har tittat på den från köksfönstret eftersom jag stått med mat hela dagen innan ungarna kom...men jag njöt av att se solen, fast det var innifrån.
Imorgon börjar arbetsveckan igen.


Kommentarer
Postat av: Lizaloop

13 grader inne, jissus ligen så kallt. STACKARS ER!

Jag måste då säga att jag är otroligt glad för att vi tog lån och borrade bergvärme, det har jag inte ångrat en sekund. Helt otroligt vad bra den håller teperaturen, nu ligger inomhustempen stadigt på mellan 22,1-22,6 grader oavsett om det är -30 eller +10, helt otroligt!!!

2010-01-11 @ 11:09:01
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0